عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » «عادله کشمیری» گزارشی از فعالیت های سینمایی گلستان در سال 99 ارائه داد


«عادله کشمیری» گزارشی از فعالیت های سینمایی گلستان در سال 99 ارائه داد

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات در ماه مبارک رمضان، گزارشی از فعالیت های آن اداره کل در حوزه سینمایی، سمعی و بصری ارائه کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، عادله کشمیری با اشاره به اینکه در اسفند ماه سال گذشته چهاردهمین جشنواره ملی فیلم کوتاه رضوی در گرگان برگزار و تعداد بیش از 1000 اثر دبیرخانه جشنواره ارسال شد، گفت: در این جشنواره از تولید 10 فیلم کوتاه نیز با موضوع رضوی برای حضور در جشنواره با هزینه 3 میلیارد ریال حمایت شد و آثاربرگزیده اینرویداد فرهنگی وهنری به صورت آنلاین از طریق سه پلتفرم ملی پخش شد .

وی درباره سی و نهمین جشنواره بین المللی فیلم فجر نیز در گلستان، گفت: سی و نهمین جشنواره بین المللی فیلم فجر در بهمن ماه سال جاری با اکران 16 فیلم در محل پردیس سینمایی عصرجدید به مدت 8 روز ( هر روز 2 سانس ) برگزار شد.

کشمیری با تاکید بر برپایی مستمر و هدفمند دوره های آموزشی، ادامه داد: همچنین تعداد 15 کارگاه آموزشی با حضور اساتید ملی و با حضور 391 هنرجو در طول سال 99 برگزار و در پایان دوره به تمامی شرکت کنندگان گواهی نامه آموزشی اعطا شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، درباره افزایش سرانه سالن های سینمایی در استان، گفت: پیگیری مراحل ساخت و برگزاری کمیسیون های بند 2 و 5 پردیس های سینمایی مرحوم دکتر بسکی و وارنا در شهرستان گنبد از جمله اقدام های انجام شده در سال 99 است.

کشمیری درباره سینما امید و نشاط مینودشت نیز، اظهار کرد: پس از رایزنی های به عمل آمده با شهرداری مینودشت و عقدتفاهم نامه با شهرداری آن شهرستان جهت احداث سینما امید ، زمینی توسط شورای شهر مینودشت برای احداث اختصاص داده شد که در حال حاضر این پروژه در مرحله گودبرداری و فوندانسیون می باشد .

وی افزود: بودجه پیش بینی شده برای این پروژه 7 میلیارد ریال است و بناست این سینما با تعداد 3 سالن و ظرفیت 350 صندلی ساخته و به بهره برداری برسد.

کشمیری درباره بهسازی و بازسازی سینماهای فرسوده استان نیز ، گفت: با پیگیری و رایزنی های به عمل آمده مبلغ 12 میلیارد و هشتصد میلیون ریال بابت بازسازی سینما عصرجدید اعتبار اختصاص یافت و پرداخت شد.

وی افزود: درجه این پردیس سینمایی مدرن بوده و یکی از پیشرفته ترین و مجهزترین سینماهای شمال کشور است.

کشمیری درباره این سینما، ادامه داد: از مهم ترین ویژگی های این سینما، برخورداری از سالن اختصاصی سینمای کودک بوده که طراحی ویژه و منحصر به فردی دارد. همچنین ظرفیت این سینما قبل از بازسازی 488 صندلی و دارای 2 سالن بوده که پس از بازسازی به 622 صندلی و 5 سالن افزایش یافته است .

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .