عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » خانه صنایع‌دستی ابریشم‌بافی در شهرستان رامیان افتتاح شد

به مناسبت هفته صنایع‌دستی؛

خانه صنایع‌دستی ابریشم‌بافی در شهرستان رامیان افتتاح شد

 به مناسبت هفته صنایع‌دستی خانه صنایع‌دستی ابریشم‌بافی با حضور نماینده مردم شهرستان‌های آزادشهر و رامیان در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان، فرماندار شهرستان رامیان و جمعی از مسئولان شهرستانی در رامیان افتتاح شد.

به گزارش روابط‌عمومی و امورفرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، این آیین افتتاحیه روز سه‌شنبه 25 خردادماه 1400 با حضور غلامعلی کوهساری نماینده مردم شهرستان‌های آزادشهر و رامیان در مجلس شورای اسلامی، احمد تجری مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان، جواد صادقلو فرماندار شهرستان رامیان، مریم حاجی‌ابراهیمی معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان، علیرضا حصارنوی رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان رامیان، جمعی از مسئولان شهرستانی و هنرمندان صنایع‌دستی رامیان برگزار شد.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان در آیین افتتاح این خانه صنایع‌دستی گفت: تا ابتدای سال 1399 در سطح استان 10 خانه صنایع‌دستی راه‌اندازی شده بود اما در سال جاری 15 خانه صنایع‌دستی در مرحله آماده‌سازی برای بهره‌برداری است.
احمد تجری خاطرنشان کرد: خانه‌های صنایع‌دستی محلی برای تقویت کیفی و کمی تولیدات هنرمندان است و تمام مراحل از موارد اولیه تا طراحی و تولید محصولات در این خانه‌های اجرایی می‌شود.
او تأکید کرد: ایجاد خانه‌های صنایع‌دستی به‌عنوان یکی از مؤلفه‌های ثبت ملی شهرها و روستاهای ملی دارای اهمیت است.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان بیان کرد: ارائه تسهیلات برای اجرای طرح توسعه‌ای این خانه صنایع‌دستی در راستای رونق ابریشم‌بافی در شهرستان رامیان را از طریق صندوق کارآفرینی امید پیگیری می‌کنیم.
خانه صنایع‌دستی ابریشم‌بافی رامیان بااعتباری حدود دو میلیارد ریال راه‌اندازی شده است و زمینه اشتغال‌زایی برای 8 نفر از هنرمندان شهرستان را فراهم ساخته است.
این خانه صنایع‌دستی به‌عنوان دومین مرکز در رامیان دارای آموزشگاه، نمایشگاه دائمی و فروشگاه محصولات و تولیدات هنرمندان ابریشم‌باف شهرستان است.
 

 

 

 

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .