عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » انتقاد نماينده ولي فقيه از الگو برداری های غربی در معماری


انتقاد نماينده ولي فقيه از الگو برداری های غربی در معماری

انتقاد نماينده ولي فقيه از الگو برداری های غربی در معماری

نماینده ولی فقیه در گلستان با انتقاد از الگو برداری های غربی انجام شده در معماری استان، گفت: به جای این که غرب تابع ما باشد ما تابع غرب شده ایم و از آن ها در کارهای مختلف الگوگیری می کنیم.

به گزارش اداره روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان، آيت ا..."سيد كاظم نورمفيدي" در ديدار با معاون وزير راه و شهرسازي و مديرعامل شركت عمران و بهسازي شهري ايران، افزود: برای الگو سازی نیاز به توسعه فکری در تمام زمينه هاست که متاسفانه آن طور که شایسته است به آن دست نيافته ايم.

وي به اهمیت و قدمت بافت تاریخی گرگان اشاره کرد و گفت: سبزه مشهد یکی از محله های قدیمی گرگان است كه از اهمیت بالایی در شهر برخوردار است و در گذشته امام حسن عسگری (ع) نیز به این منطقه ورود پیدا کرده بودند.

امام جمعه گرگان افزود: می توان با بازسازی محلات قديمي گرگان به حالت تاریخی، از آن برای فروش صنایع دستی و تولیدات استان استفاده کرد كه شهرداری و وزارت راه و شهرسازي باید در این مسیر به صورت جدی همکاری کنند تا این فضا به شکل سنتی آن بازگردد و حفظ شود.

نورمفيدي از تپه سوگله یا هزارپیچ نيز به عنوان یکی ديگر از مراکز گردشگری مهم گرگان نام برد و گفت: این تپه، گنبد سبز شهر است و بارها براي حفظ اين منطقه تاكيد شده است.

 

چهار محله تاريخی گرگان احيا می شود

در ابتدای این ديدار، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران به بیان اهداف سفر خود به استان گلستان پرداخت و گفت: ستادی را برای ایجاد همدلی بین دولت و تبيين برنامه هاي سند بازآفريني برنامه هاي احياء و نوسازي و بهسازي بافت هاي فرسوده و تاريخي شهر با عضويت 2۹ دستگاه اجرايي تشكيل داده ايم.

دكتر "محمد سعيد ايزدي" افزود: نخستين نشست اين ستاد را در استان گلستان، امروز (دوشنبه) برگزار كرديم تا برنامه هاي سال ۹۴ و مسائل و مشكلات بافت هاي فرسوده و تاريخي استان با اولويت ستاد مطرح و بررسی شود.

وي، بازديد از محدوده ها و بافت هاي تاريخي و فرسوده شهر گرگان را يكي ديگر از برنامه هاي سفر خود بيان كرد و گفت: تمام تلاش بر اين است كه از امکانات دولت و مدیریت شهری براي نجات بافت تاریخی استفاده شود.

ايزدي از برنامه ریزی برای احیای چهار محله تاریخی گرگان خبر داد و گفت: سبزه مشهد، دوشنبه اي، دربنو و سرچشمه از محله هاي شهر گرگان هستند كه در اولويت مرمت و بهسازي قرار گرفته اند.

وي ادامه داد: اجراي طرح «محرم تا محرم» را با هدف احیای محلات تاریخی و رویکردهای فرهنگی مذهبی محلات در گرگان در دست اجرا داريم كه از جاذبه هاي اين محلات مي توان براي رونق گردشگري در استان استفاده كرد.

نماينده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شوراي اسلامي و مديركل راه و شهرسازي گلستان نيز در اين ديدار، معاون وزير راه و شهرسازي را همراهي مي كرد.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره كل راه و شهرسازي استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .