عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » سیلاب سه میلیون مترمکعب آب در بندهای خاکی گنبد و کلاله ذخیره کرد


سیلاب سه میلیون مترمکعب آب در بندهای خاکی گنبد و کلاله ذخیره کرد

سیلاب سه میلیون مترمکعب آب در بندهای خاکی گنبد و کلاله ذخیره کرد

 

رییس اداره کنترل سیلاب و آبخوان‌داری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت که براثر بارش‌های رگباری باران چند روز گذشته و جاری شدن سیلاب در برخی نواحی شرق استان حدود سه میلیون متر مکعب آب در ۲۲ بند خاکی شهرستان‌های گنبدکاووس و کلاله ذخیره شد. 
 

حسن شادمهری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: بارش‌های رگباری عصر پنجشنبه و روز جمعه هفته گذشته در شهرستان‌های مراوه‌تپه، گنبدکاووس و کلاله باعث جاری شدن روان آب و وقوع سیلاب در برخی از این شهرها شد که سازه‌های سنگی ملاتی و بندهای خاکی موجود در این مناطق بخشی از این سیلاب را مهار و کنترل کردند.

وی افزود: سه سازه سنگی ملاتی در بالادست روستای یانبلاغ و ۲ سازه سنگی ملاتی در روستای آرک مراوه‌تپه رسوبات و سنگ‌های درشت، تنه و سرشاخه درختان جریان یافته با سیلاب را مهار کردند که باعث جلوگیری از بروز خسارت به تاسیسات زیربنایی پایین دست شد.

شادمهری ادامه داد: در این مدت بارندگی‌های شدید و رگباری در بخش‌هایی از شهرستان کلاله نیز رخ داد که رسوبات و انباشت آب در ۱۲ بند خاکی موجود در روستای اوقچی بزرگ تجمیع و ذخیره شد تا مورد استفاده دامداران و کشاورزان منطقه قرار گیرد.

رییس اداره کنترل سیلاب و آبخوان‌داری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان اضافه کرد: در محدوده روستاهای ماسانکوب، آق بند، نارلی آجی سو و قره ماخر شهرستان گنبدکاووس نیز بارش رگباری و جریان یافتن سیلاب گزارش شد.

شادمهری افزود: بارش رگباری و سیلاب ۲ روز گذشته همچنین باعث سرریز شدن آب در هفت بندخاکی روستای ماسانکوب، ۲ بند خاکی بزرگ در روستای آق بند و یک بندخاکی نیز در روستای قره‌ماخر گنبدکاووس شد.

به گزارش ایرنا، براثر بارش شدید و رگباری باران روزهای پنجشنبه و جمعه در برخی نواحی شرق گلستان، خسارت‌هایی به واحدهای مسکونی، دامداری‌ها، مزارع کشاورزی، معابر شهری و روستایی و نیز راه‌های ارتباطی روستایی شهرستان‌های کلاله و مراوه تپه، رامیان و آزادشهر وارد شد.

 



نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان
تأیید کننده خبر : کیانی پور
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .