عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » 4 پروژه عمراني در راه هاي علي آباد كتول در حال اجراست


4 پروژه عمراني در راه هاي علي آباد كتول در حال اجراست

4 پروژه عمراني در راه هاي علي آباد كتول در حال اجراست

رئيس اداره راه و شهرسازي علي آباد كتول از اجرايي شدن چهار پروژه عمراني در راه هاي اين شهرستان با افزون بر 11 ميلياد ريال اعتبار خبر داد.

 به گزارش اداره روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان، مهندس" اسماعيل گرزين" در گفت و گويي خبري گفت: تكميل روكش حفاظتي و مرمت محور فرعي علي آباد كتول- ايمر به طول 16.3 كيلومتر، مرمت پل روستايي الامن و احداث دو ديواره سنگي ملاتي در محور روستايي سياه رودبار و زرين گل از جمله اين پروژه هاست.

وي گفت: براي اولين بار است كه آسفالت حفاظتي چيپ سيل در سطح استان در محور فرعي علي آبادكتول – ايمر به طول 11.3 كيلومتر و با اعتباري بالغ بر 7 ميليارد و 125 ميليون ريال اجرا شده است.

به گفته وي، اجراي اين روكش قبل از سال 94 آغاز شده و هم اينك به پايان رسيده و در حال بهره برداري است.

گرزين ادامه داد: محور علي آباد كتول – ايمر از محورهاي فرعي و از راه هاي مواصلاتي بين شهرستاني است كه روستاهاي واقع در بخش مركزي را به شهرستان علي آباد كتول ارتباط مي دهد و ارتباط شهرستان هاي آق قلا و گنبد را به علي آباد كتول ميسر مي سازد.

رئيس اداره راه و شهرسازي علي آباد كتول به مرمت پل راه روستايي الامن بعنوان يكي ديگر از پروژه هاي در حال اجرا اشاره و اظهار كرد: اين پل در اثر سيلاب خردادماه سال 93 آسيب جدي ديده بود كه هم اكنون با اختصاص يك ميليارد و 500 ميليون ريال از محل منابع ستاد حوادث در حال مرمت است.

به گفته گرزين، اين پل باعث ارتباط روستاييان الامن و محمد آباد و در نهايت ارتباط اين روستاها با بخش كمالان از توابع شهرستان علي آباد كتول مي شود.

وي افزود: هدف اصلي از مرمت و ترميم اين پل كه تا پايان ارديبهشت ماه جاري به اتمام مي رسد، برقراري ارتباط روستاييان و بهره گيري مفيد و ايمن از محور روستايي الامن – محمدآباد كتول بوده است.

رئيس اداره راه و شهرسازي علي آباد كتول از احداث دو ديواره سنگي ملاتي در كيلومتر 17 محور زرين گل – شيرين آباد و در ابتداي محور روستايي سياه رودبار – ميان رستاق خبر داد و گفت: اين دو ديواره جهت ايمن سازي محور در مقابل سيلاب اجرا مي شود.

به گفته گرزين، احداث اين دو ديواره در برقراري ارتباط و تردد روستاهاي شيرين آباد- سياه رودبار و ميان رستاق نيز، با بخش مركزي علي آباد كتول و ارتقاي ايمني محورهاي فوق موثر است.

وي ادامه داد: ديواره سنگي ملاتي سياه رودبار به طول 87 متر و ديواره زرين گل به طول 63 متر و هر كدام با اعتبار يك ميليارد و 500 ميليون ريال در حال اجرا هستند.

 

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره كل راه و شهرسازي استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .