عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » اجراي طرح مصون سازي مجتمع پرورش ميگو گميشان

همزمان با هفته پدافند غيرعامل انجام شد؛

اجراي طرح مصون سازي مجتمع پرورش ميگو گميشان

اجراي طرح مصون سازي مجتمع پرورش ميگو گميشان

مديركل شيلات گلستان گفت: همزمان با هفته پدافندغيرعامل و در راستاي رعايت اصول پدافند غيرعامل برنامه هايي را دنبال مي كنيم كه به اين منظور طرح مصون سازي مجتمع پرورش ميگو گميشان با رويكرد كاهش آسيب پذيري مجتمع ميگو گميشان، با حضور دستگاههاي اجراي عامل از جمله دامپزشكي اجرا گرديد.
به گزارش روابط عمومي اداره كل شيلات گلستان، مهندس سيد جواد قدس علوي با اعلام اين خبر بيان داشت: هدف از اجراي اين طرح كاهش آسيب پذيري، حفظ امنيت غذايي و صيانت از مجتمع پرورش ميگو گميشان، به عنوان يك پايگاه اقتصادي استراتژيك و منبع تامين غذاي سالم جامعه، بوده است.
وي با اشاره به اقدامات صورت گرفته در هفته پدافندغيرعامل در مجتمع پرورش ميگو گميشان در قالب طرح مصون سازي افزود: مبارزه شيميايي با بيماري ها با آهك پاشي استخرها پس از فصل برداشت، بروز رساني سامانه پايش آنلاين جهت ثبت دقيق تر فاكتورهاب شيميايي و فيزيكي آبهاي خروجي و مرمت درگاه كنترل و نظارت بر نهاده ها بر پايه اصول پدافند غيرعامل و همچنين برگزاري جلسات و بازديدهاي ميداني با مسئولين نظارتي و قضايي استان، از جمله اقدامات انجام شده در هفته پدافند غيرعامل بوده است.
مدير كل شيلات گلستان با تاكيد بر اهميت مجتمع پرورش ميگو گميشان تصريح كرد: در حال حاضر مجتمع پرورش ميگو گميشان به عنوان يك ظرفيت مهم از نظر اشتغال زايي، اقتصادي و صنايع غذايي مطرح است كه تاكنون چه از سوي دولت و چه بخش خصوصي، ميلياردها سرمايه گذاري در آن انجام شده است. بنابراين جهت حفظ اين سرمايه ملي و منبع حياتي بايد تلاش نمود.
وي ادامه داد: حفاظت از اين مجتمع در زمينه دفاع غيرعامل و در ابعاد گوناگون از جمله بلاهاي طبيعي و غيرطبيعي همچون بيوتروريسم، سيل، زلزله، بيماري، سرقت و حتي حملات نظامي و غيرنظامي، بايد در مورد توجه قرار گيرد.
مهندس قدس علوي در پايان گفت: مجتمع پرورش ميگو گميشان، به عنوان تنها مجتمع پرورش ميگو در شمال كشور، با توجه به مجاورت با نقطه مرزي استان از اهميت ويژه اي برخوردار است كه حفاظت و صيانت همه جانبه از آن، از مهم ترين دغدغه هاي شيلات استان است كه با همكاري ساير دستگاههاي امنيتي و اجرايي مرتبط در دستور كار قرار دارد.

نام دستگاه ارسال کننده خبر : شیلات
تأیید کننده خبر : کیانی پور
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : شیلات 1
  • بازدید : 164
  • کد خبر : 87241