عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » تاکید بر ضرورت مسائل فرهنگی و نهادینه کردن مدیریت صحیح مصرف آب در بخش شرب و کشاورزی در استان

در دیدار مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان با نماینده ولی فقیه در گلستان عنوان شد:

تاکید بر ضرورت مسائل فرهنگی و نهادینه کردن مدیریت صحیح مصرف آب در بخش شرب و کشاورزی در استان

 مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان با حضرت آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه گرگان دیدار و گزارشی از اقدامات شرکت آب منطقه ای گلستان طی یک سال اخیر را ارائه کرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گلستان، حضرت آیت ا... نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان، در این جلسه ضمن تشکر از تلاش های مدیر عامل و همکاران شرکت آب منطقه ای گلستان در مدیریت منابع آبی استان، اظهار کرد: با توجه به زمزمه های فرونشست زمین و کاهش کیفیت برخی چاه های شرب در استان و استفاده 95 درصدی از آب زیرزمینی در استان، ضرورت دارد به مباحث فرهنگ سازی در مصرف آب بیشتر پرداخته شود و همچنین استان از کشت های پرآب طلب با آب زیرزمینی را کاهش دهد.
امام جمعه گرگان در ادامه بیان کرد: اخذ مجوز استفاده از آب دریا به عنوان یک منبع عظیم در کنار ما توسط شرکت آب منطقه ای اقدام مناسبی در تامین آب شرب و کشاورزی است که توصیه می شود، پیگیری لازم برای بقیه مجوز شرب در استان نیز از آب دریا تسریع شود. 
مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان در دیدار با نمابنده ولی فقیه در گلستان ارائه گزارش کار یک ساله شرکت و همین طور توضیحاتی پیرامون مسائل و طرح های آبی استان از جمله طرح توضیحاتی در خصوص پیشرفت کار سدنرماب و جذب اعتبارات سال جاری، اهداف این سد، مسائل شرعی جابجایی قبور مؤمنین و پیکرهای مطهر شهداء ارائه داد که با هماهنگی بیشتر انجام شود.
وی در ادامه در خصوص سد میرداماد اظهار کرد: مجوز اجرای سد میرداماد اخذ و هم اکنون مطالعات فاز دوم سد و مقدمات استملاک اراضی آغاز شده و امید است اوایل 1401 کلنگ اجرائی سد رابه زمین بزنیم. 
مهندس حسینی تصریح کرد: مجوز تخصیص از آب دریا به اندازه شرب برای 200 هزار نفر گرفته شده است ودر حال مطالعات اجمالی هستیم که این مطالعات را برای شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور ارسال و این شرکت بتواند فراخوان جذب سرمایه گذار را انجام دهد.
 مهندس حسینی همچنین اظهار کرد: در بخش کشاورزی با توجه به پیگیری این دستگاه در سه سال گذشته بالاخره در شهریورماه امسال، مجوز استفاده از یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون متر مکعب آب دریا برای استفاده در بخش کشاورزی از وزارت نیرو گرفته شد.  به عبارتی با این مجوز حجم آب استان به یک و نیم برابر افزایش یافت.  
مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان در ادامه با بیان اینکه هرموضوعی جدای از مسائل فنی خودش به فرهنگ‌سازی هم نیاز دارد،گفت: در بخش های مختلف از جمله آموزش کودکان و بزگسالان برنامه هایی برای فرهنگ سازی مسائل آب مانند موزه آب داریم وهمچنین پیام های مختلفی که در قالب فضای مجازی، صدا و سیما و مطبوعات، پیامک و غیره و.. به نظر مردم می رسانیم به امید اینکه این فرهنگ سازی بتدریج اثر خودش را مصرف بهینه آب در استان بگذارد.

نام دستگاه ارسال کننده خبر : شرکت آب منطقه ای گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .