عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » مهارت آموزی، علم و عمل توام است

حضرت آیت الله نورمفیدی:

مهارت آموزی، علم و عمل توام است

مهارت آموزی، علم و عمل توام است

 

در راستای تبیین و تشریح برنامه های مهارت آموزی استان، سیدعلیرضا حسینی طلب مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان گلستان در عصر روز دوشنبه ۱۵ آذر ماه با حضرت آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه گرگان دیدار کرد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان گلستان، آیت الله نورمفیدی ضمن تقدیر از فعالیت های حوزه مهارت آموزی در استان، در خصوص اهمیت موضوع مهارت آموزی بیان کرد: مهارت آموزی، علم و عمل توام است و جوانان با اتکای به این مولفه و توانمند شدن در حوزه های مختلف، زمینه ساز گره گشایی بسیاری از مشکلات جامعه در حوزه اشتغال خواهند شد.
وی افزود: با توجه به پیشرفت سریع علم و دانش مراکز آموزش فنی و حرفه ای باید جوانان را با دانش روز دنیا تعلیم دهند و آنان را به سمت مشاغل دانش بنیان سوق دهند.
نماینده ولی فقیه در استان گلستان همچنین بیان کرد: آموزش مهارت و شغل، کار بزرگ و ارزشمندی است که شما انجام میدهید که این کار بزرگ در دل جوانان امید می آفریند و ما وظیفه داریم امید را دل جوانان بوجود آوریم، امید یعنی ایجاد سرور و شادمانی در جامعه و نگاه مثبت به حال و آینده است.
وی با تأکید بر گسترش فرهنگ مهارت‌آموزی‌ اظهار کرد: برای گسترش این مهم باید خبررسانی و فرهنگ‌سازی شود و تمامی دستگاه‌ها با همکاری یکدیگر در راستای تحقق آن تلاش کنند.
سیدعلیرضا حسینی طلب مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان گلستان در ابتدای این دیدار ضمن تشریح عملکرد آموزشی و ظرفیت های موجود در مراکز آموزش فنی و حرفه ای استان، گفت: بهترین مرکز آموزش فنی و حرفه ای در استان گلستان در شهرستان مرزی مراوه تپه در حال احداث است که در تلاش هستیم در دهه فرخنده فجر سال جاری افتتاح شود.
وی در ادامه افزود: اهمیت توانمندسازی بانوان و نقش آنان در توسعه اقتصادی کشور انکار ناپذیر است و در حال حاضر دو مرکز آموزش فنی و حرفه ای ویژه بانوان در غرب استان داریم و پروژه احداث مرکز خواهران شهرستان گنبدکاووس در حال ساخت است که با افتتاح این مرکز بانوان شرق استان هم به صورت تخصصی و متمرکز از آموزش های مهارتی بهره مند شوند.
حسینی طلب در بخشی دیگر گفت: در سال جاری و در هفته ملی مهارت در شهرستان محروم گمیشان عملیات احداث ساختمان مرکز آموزش فنی و حرفه ای این شهرستان را آغاز کردیم.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان همچنین بیان کرد: اهمیت موضوع گردشگری و هتلداری در استان با توجه به قرار داشتن استان در مسیر زائران حضرت امام رضا (ع) و لازمه پذیرایی و اقامت شایسته زائران، خلاء آموزش های تخصصی در این حوزه را نمایان میکند و در این راستا پروژه مرکز آموزش فنی و حرفه ای هتلداری و بوم گردی شهرستان گرگان در‌حال ساخت است که در صورت تامین اعتبارات لازم جهت تجهیز در دهه فرخنده فجر سال جاری افتتاح خواهد شد.
حسینی طلب در بخش پایانی گفت: ائمه جمعه در بیانات خود اهمیت موضوع مهارت آموزی را به عموم مردم انتقال دهند تا بتوانیم با توانمندسازی جوانان، معضل بیکاری و در پی آن آسیب های اجتماعی را ریشه کن کنیم.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان گلستان
تأیید کننده خبر : کیانی پور
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .