عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » تحویل و تحول 1244 هکتار از اراضی ملی واقع در محدوده و حریم برخی از شهرهای استان در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان گلستان

مدیر کل راه و شهرسازی استان گلستان خبر داد:

تحویل و تحول 1244 هکتار از اراضی ملی واقع در محدوده و حریم برخی از شهرهای استان در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان گلستان

 

مدیر کل راه و شهرسازی استان گلستان از تحویل و تحول 1244 هکتار از اراضی ملی واقع در محدوده و حریم برخی از شهرهای استان در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان گلستان خبر داد.

به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان ، مهندس محبوبی گفت: با حضور مهندس همدم معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و مهندس لطفی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ، ۱۲44 هکتار از اراضی ملی واقع در محدوده و حریم شهرهای کردکوی،گمیشان،علی آباد،خان ببین،دلند،رامیان،آزادشهر و مراوه تپه جهت اجرای طرح نهضت ملی مسکن به اداره کل راه وشهرسازی استان گلستان تحویل شد که 1189 هکتار از این میزان در شهر مراوه تپه قرار دارد و تحویل و تحول اراضی ملی باقیمانده شهرها هم در دست اقدام می باشد.

وی اظهار کرد: در حال حاضر امکان ثبت نام طرح نهضت ملی مسکن در 16 شهر استان شامل آق قلا، بندرترکمن، گرگان، گمیش تپه، مراوه تپه، مینودشت، خان ببین، فاضل آباد، کردکوی ، نوکنده ، علی آباد کتول ، بندر گز ، جلین ، آزادشهر ، تاتار علیا و فراغی در محدوده تحت پوشش این اداره کلوجود دارد.

مهندس محبوبی به ماده 9 قانون جهش تولید مسکن اشاره کرد و گفت : سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور مکلف شده است اراضی ملی واقع در محدوده و حریم شهرها و همچنین اراضی موردنیاز وزارت راه و شهرسازی برای طرح‌های مصوب شهرک‌سازی در خارج از حریم شهرها را ظرف مدت تعیین شده از تصویب قانون برای اجرای این طرح، تحویل وزارت راه و شهرسازی نمایند.

وی افزود: همچنین برابر ماده 10 قانون جهش تولید مسکن دستگاه های اجرایی استان مکلفند نسبت به واگذاری و تحویل رایگان اراضی در اختیار ظرف مدت تعیین شده از تصویب قانون برای اجرای این طرح اقدام نمایند و ادارات ثبت اسناد و املاک نیز مکلف شده اند که نسبت به تفکیک و ثبت و انتقال املاک به نام دولت با نمایندگی سازمان ملی زمین و مسکن اقدام نمایند.

محبوبی ادامه داد: سهمیه استان گلستان در این طرح، در طی چهارسال در حوزه شهری و روستایی 93933 واحد می باشد که از این تعداد 61902 واحدشهری است که به 1858 هکتار زمین نیاز است.

وی افزود: متقاضیان می توانند با مراجعه به سایت saman.mrud.ir برای بهره مندی از طرح جهش مسکن نام نویسی کنند.

مهندس محبوبی ضمن توصیه عدم ثبت نام به غیرواجدین شرایط ، به افراد واجد شرایط که موفق به ثبت نام نشده اند توصیه کرد تا پایان آذر اقدام به ثبت نام نمایند.

 


تحویل و تحول 1244 هکتار از  اراضی ملی واقع در محدوده و حریم برخی از شهرهای استان در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان گلستان

 

تحویل و تحول 1244 هکتار از  اراضی ملی واقع در محدوده و حریم برخی از شهرهای استان در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان گلستان

 

 

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان:
تأیید کننده خبر : کیانی پور
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .