عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » جشنواره فیلم فجر چهلم با اکران دو فیلم در استان گلستان آغاز شد

همزمان با برپایی آیین افتتاحیه؛

جشنواره فیلم فجر چهلم با اکران دو فیلم در استان گلستان آغاز شد

 با حضور نماینده مردم گرگان و آق قلا و نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان و سینمادوستان؛ چراغ جشنواره فیلم فجر چهلم در استان گلستان روشن شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، آیین افتتاحیه و آغاز اکران فیلمهای فجر چهلم؛ در حضور غلامرضا منتظری نماینده مردم گرگان و آق قلا و نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، محمد رعیت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، محمود خواجه نژاد رییس حوزه هنری گلستان و جمعی از مسئولان و هنرمندان و سینما دوستان در عصر امروز جمعه 15 بهمن ماه با اکران 2 فیلم در پردیس سینمایی عصر جدید و کاپری برگزار شد.

طبق جدول اعلامی و با رعایت پروتکل های بهداشتی در شرایط کرونایی؛ سینما دوستان در ساعت 17 به تماشای «خائن کشی» ساخته «مسعود کیمیایی» در پردیس سینمایی عصرجدید و در ساعت 17.30 فیلم « دِرب» را در پردیس سینمایی کاپری به تماشا نشستند.

در آیین افتتاحیه این رویداد «محمد رعیت» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، ضمن گرامیداشت فجر چهل و سوم انقلاب اسلامی و ادای احترام به شهدای انقلاب اسلامی و فجر آفرینان، گفت: هر فرهنگ، اندیشه و دانشی وقتی در قاب و قالب هنر ارزشمند ریخته شود بی شک ماندگار تر شده و گسترش می یابد.

وی با اشاره به اینکه اندیشه و فرهنگ ایران اسلامی به همت و خواست مردم و صاحبان اندیشه و هنرمندان این مرز و بوم بارها در قاب هنر هفتم بازنمایی شده است، گفت: مردم و جامعه ای که از هنر بی بهره باشند؛ راه های معرفت و اندیشه را بر خود بسته اند.

رعیت ادامه داد: همه ساله و به برکت انقلاب شکوهمند اسلامی شاهد ساخته ها و دغدغه های فعالان عرصه سینما در جشنواره ی فیلم فجر هستیم و امیدوارم در ادامه ی مسیر بتوانیم خادم واقعی اندیشه و فعالان هنر انقلاب باشیم.

در حاشیه این رویداد نیز غلامرضا منتظری نماینده مردم گرگان و آق قلا و نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی،گفت: اگر بنا است پیام انقلاب اسلامی و ارزش های خودمان را در مقیاس ملی و جهانی منتقل بکنیم؛ زبان برتر سینما است.

وی افزود: ولی یک واقعیتی در میان است و باید آن را بپذیریم که امروز سینمای ما برای انجام ماموریتش با یک سری مشکلاتی مواجه است و بپذیریم که جشنواره ی فجر یک ابزار و وسیله ای برای صود به بام هدف است.

منتظری با اشاره به اینکه به منظور حمایت در مجلس شورای اسلامی به طور جد ورود پیدا کرده ایم، گفت: متاسفانه در لایحه ی بودجه سال 1401 وضعیت اعتبارات سینما خوب نیست و حدود 350 میلیارد اعتبار سازمان سینمایی است اما می کوشیم بهترین ها را برای سینمای کشورمان رقم بزنیم.

گفتنی است؛ چهلمین جشنواره بین المللی فیلم فجر امسال همزمان با سراسر کشور از تاریخ 15 تا 22 بهمن ماه در پردیس سینمایی کاپری و عصر جدید شهرستان گرگانبرگزار می شود و فروش اینترنتی بلیت از طریق سامانه سمفا و با همکاری سایت­های فروش اینترنتیwww.irantic.com،www.cinematicket.org،www.gisheh7.irاست.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .