عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » صدور فاکتور الکترونیک از خردادماه با جدیت اجرا خواهد شد

سرپرست اداره کل صمت گلستان:

صدور فاکتور الکترونیک از خردادماه با جدیت اجرا خواهد شد

صدور فاکتور الکترونیک از خردادماه با جدیت اجرا خواهد شد

 سرپرست اداره کل صنعت ، معدن و تجارت استان گلستان گفت : صدور فاکتور الکترونیک که از سال گذشته آغاز شده از خردادماه با جدیت اجرایی خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل صنعت ، معدن و تجارت استان گلستان ، درویش علی حسن زاده در نشست معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان با اعضای شورای مدیران اداره کل صنعت ، معدن و تجارت استان گلستان گفت : طرح صدور فاکتور الکترونیکی که توسط وزارت صنعت ، معدن و تجارت از سال گذشته آغاز شده از خردادماه با جدیت اجرایی خواهد شد که در این طرح تمامی واحدهای صنعتی در استان موظف هستند فاکتورهای خرید و فروش خود را در سامانه جامع تجارت ثبت کنند.

حسن‌زاده بیان کرد: برای اعتبارسنجی تسهیلات این واحدها نیز بانک‌ها از طریق این سامانه اقدام خواهند کرد.

وی همچنین به پروژه سامانه رصد و پایش کالا که ذیل سامانه جامع تجارت در حال انجام است اشاره نموده و افزود : این پروژه جریان گردش کالا در کشور را شفاف می کند .

وی گفت : در این پروژه همه عوامل بازار از تولیدکننده ، مرکز پخش ، توزع کننده و ... باید ضمن ثبت نقش خود در این سامانه ، کلیه عملیات خرید ، فروش و ... خود را درج نماید .

حسن زاده اضافه کرد : مهمترین مزیت این طرح این است که جریان گردش کالا بصورت کاملا شفاف مشخص می شود و در هر لحظه مسئولین می توانند میزان موجودی انبار کالاهای مختلف را ملاحظه کنند و همچنین کمبودها و مشکلات مربوط به کالاهای مختلف را رصد و آسیب شناسی نمایند و تصمیمات بموقع و دقیقی بگیرند .

وی به طرح زنجیره تامین مالی نیز اشاره نموده و گفت : روند اجرای این طرح نیز اینچنین است که تولیدکننده برای تولید خود نیاز به مواد اولیه دارد و در قبال تامین آن باید پول پرداخت نماید و وقتی که تولیدکننده درخواست تسهیلات می نماید بر اساس فاکتور الکترونیکی ثبت شده در سامانه ، تسهیلات به حساب تامین کننده مواد اولیه واریز می شود .



نام دستگاه ارسال کننده خبر : سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : خلیلی
  • بازدید : 711
  • کد خبر : 91567