عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » فناوری اطلاعاتی ابزار تحول صنعت گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی


فناوری اطلاعاتی ابزار تحول صنعت گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی

 مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گلستان استفاده از داده های ارتباطی و فناوری اطلاعات را ابزاری برای توسعه گردشگری خواند.
به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات وفناوری اطلاعات استان گلستان؛ محمد احمدی در نشست با سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، گفت: امروزه داده ها از جمله داده های آماری نقش بسزایی در مدیریت بخش های مختلف جامعه اجرا می کنند و فناوری اطلاعات دسترسی به این مهم را تسهیل کرده است.
وی اظهار داشت: هر ساله در استان گلستان شاهد میزبانی مسافران زیادی از نقاط مختلف هستیم اما به دلیل استفاده از روش های سنتی نمی توانیم آمار جامع و دقیقی از این گردشگران را ثبت کنیم و برای توسعه بخش های مختلف استان برنامه ریزی کنیم که با استفاده از ابزار فناوری اطلاعات این هدف با سرعت بیشتری محقق می شود.
رئیس شورای مدیران ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گلستان اظهار داشت: چند سال اخیر در جهت تحقق شعار گلستان سرزمین هوشمند فعالیت های مناسبی صورت گرفته و توانسته با مدیریت هوشمند بخش های مختلف و استفاده از فناوری اطلاعات حوزه های مختلف از جمله گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی را توسعه بخشد.
در ادامه محمد فرمانی سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان گفت: «باید در عصر فناوری و نوآوری با بهره‌مندی از ظرفیت‌های دیجیتال، در حوزه توسعه صنعت گردشگری تحول ایجاد کرد و می‌توانیم با داده‌ها و اطلاعات به‌روز و درست گلستان را در کمترین زمان به استانی هوشمند به‌ویژه در حوزه گردشگری تبدیل کنیم.

 



نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .