عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » 96تشکل کارفرمایی و 342 تشکل کارگری در گلستان فعال است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان:

96تشکل کارفرمایی و 342 تشکل کارگری در گلستان فعال است

 96تشکل کارفرمایی و 342 تشکل کارگری در گلستان فعال است

 مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان از فعالیت 96 تشکل کارفرمایی و 342 تشکل کارگری در این استان خبر داد.

مهندس امرالله عباسی در همایش توانمندی‎های تشکل‎های کارآفرینی در بهبود فضای کسب و کار در گرگان اظهار کرد: در سال 1392 تعداد تشکل‎های کارگری و کارفرمایی گلستان 347 مورد بود و این رقم در سال 1393 با 13 درصد افزایش به 401 مورد رسید.

وی نقش تشکل‎های کارگری و کارفرمایی را در تعادل بازار و حفظ محیط بازار کار مهم خواند و تصریح کرد: تشکل‎های کارگری نقش مهمی در مدیریت سرمایه و فضای کسب و کار در استان به عهده دارند.

تشکل‎های کارفرمایی قابلیت لازم را ندارند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان با بیان اینکه تعداد تشکل‎های کارفرمایی در استان و کشور پائین است، افزود: آمار کم تشکل‎های کارفرمایی سبب شده تا آنها قابلیت‎های لازم را نداشته باشند.

عباسی افزود: تشکل‎های کارگری در کمیسیون‎ها و مراکزی که موضوع قانون‌گذاری مسائل فضای کسب و کار مطرح است قوی‎تر ورود می‎کنند، قوانین و بخش‎نامه‎ها به سمت کارگری است و این امر باعث می‎شود کارفرمایان فکر کنند اداره کار اداره کارگر است و اداره کارفرما نیست.

این مسئول با بیان اینکه در سال جاری مجوز 10 مرکز مشاوره اطلاع‎رسانی، خدماتی و کارآفرینی ارائه می‎شود، گفت: تعداد مراکز مشاوره اطلاع‎رسانی، خدماتی و کارآفرینی در گلستان افزایش پیدا می‎کند.

نقش شرکای اجتماعی و دولت در اقتصاد کشور ضرورت است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان بیان داشت: اصل 44 قانون اساسی اقتصاد کشور را به سه بخش دولتی، تعاونی و خصوصی تقسیم کرده است.

عباسی بر ضرورت نقش شرکای اجتماعی، تشکل‎ها، بخش خصوصی و دولت در اقتصاد کشور تاکید کرد و افزود: توجه به کار و کارآفرینی در ایران بیش از هر چیز دیگری نیاز است.

وی با بیان اینکه دولت به کارآفرینی توجه دارد، اظهار کرد: به دلیل اینکه کارآفرینی از انسجام خوبی برخوردار نبود زمینه ورود کارآفرینان واقعی به این عرصه کم‌رنگ شد، در حال حاضر با ایجاد کانون کارآفرینی و مراکز مشاوره و خدمات کارآفرینی اتفاقات خوبی رقم خواهد خورد.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : golestanmcls
  • بازدید : 960
  • کد خبر : 9381