عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » صادرات محصولات شرکت دانش بنیان مستقر در مرکز رشد دانشگاه علوم کشاورزی گرگان به بیش از ۱۸ کشور توسعه یافته دنیا


صادرات محصولات شرکت دانش بنیان مستقر در مرکز رشد دانشگاه علوم کشاورزی گرگان به بیش از ۱۸ کشور توسعه یافته دنیا

صادرات محصولات شرکت دانش بنیان مستقر در مرکز رشد دانشگاه علوم کشاورزی گرگان به بیش از ۱۸ کشور توسعه یافته دنیا

 شرکت دانش بنیان نانو نوین پلیمر مستقر در مرکز رشد دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان موفق شده است محصولات نانوبیومواد خود را به دانشگاه‌ها و شرکت‌های بیش از ۱۸ کشور توسعه یافته دنیا صادر کند.

مدیرعامل شرکت نانونوین پلیمر با بیان اینکه کشورهای آمریکا، کانادا، مکزیک، اسپانیا، ایتالیا، فنلاند، دانمارک، آلمان، لهستان، روسیه، بلژیک، چین، اندونزی، هندوستان، ژاپن، استرالیا، کره جنوبی و تایلند مقصد محصولات شرکت دانش‌بنیان بوده‌اند گفت: نخستین فروش خارجی شرکت در سال ۲۰۱۲  به دانشگاه Lappeenranta فنلاند و شرکت Merk آلمان بوده و در سال ۱۴۰۱ نیز شرکت Gold One Supplies از تگزاس آمریکا و دانشگاه لهستانی Poznan خریدار محصولات نانومتری شرکت بوده‌اند و در طی این مدت برخی مشتریان نظیر انستیتو نانوفناوری اسپانیا و مرکز اپتیک مکزیک و انستیتو پژوهش‌های پیشرفته کشور هند، بیش از ۵ بار محصولات این شرکت را خریداری کرده و در تحقیقات خود استفاده نموده‌اند. 
دکتر یوسفی افزود: مشتریان داخلی و خارجی شرکت بیش از ۳۵۰ مقاله ISI به چاپ رسانده‌اند که عناوین و چکیده‌های مقالات ISI چاپ شده از سایت گوگل اسکلار با جستجوی نام شرکت قابل دسترس است. چاپ این مقالات در مجلات معتبری نظیر ACS NANO با ضریب تاثیر ۱۸ سبب معرفی بهتر شرکت و کیفیت بالای محصولات آن در دنیا شده و بدلیل همین کیفیت بالا و نیز قیمت مناسب منجر به توسعه فروش خارجی و توسعه صادرات محصولات در بازار تحقیقات شده است. 
این عضو هیأت علمی گروه تکنولوژی و مهندسی چوب دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان تصریح کرد: شرکت دانش بنیان نانو نوین پلیمر جزء ۵۰ شرکت نخست دانش‌بنیان ثبت شده کشور و از نخستین شرکت‌های تولیدکننده نانوسلولز دنیا بوده که گواهی دانش‌بنیان خود را در بهمن ۱۳۹۰ اخذ نموده است و تاکنون توانسته علاوه بر نیاز تحقیقات شرکت‌های صنعتی ماده اولیه نانومتری بیش از ۸۰۰ پایان نامه و رساله دکتری را در کشور تامین کند و از این منظر کشور از واردات نانوبیومواد ذکر شده بی‌نیاز کرده است. 
وی تاکید کرد: تولید و تامین نانوبیومواد استراتژیکی مانند نانوسلولز در کشور سبب توسعه تولید علم حوزه نانوبیومواد و محصولات آنها شده و رتبه ایران را در دنیا ارتقا داده است. برای مثال در تولید علم نانوسلولز روش سنتز باکتری و محصولات آن رتبه ایران در دنیا بعد از چین و آمریکا در رتبه سوم قرار گرفته و گزارش آن در مجلات ISI به چاپ رسیده است که این دستاورد عمدتا به دلیل خودکفایی در تامین نانوبیومواد توسط شرکت نانو نوین پلیمر برای پژوهش محققان ایرانی بوده است. 
دکتر یوسفی افزود: محصولات صادر شده  شامل انواع نانوبیومواد نظیر انواع خانواده نانوسلولز‌، نانوکیتین و نانوکیتوسان بوده که ماده اولیه آنها ضایعات کشاورزی مانند ساقه کلزا و گندم و سایر ضایعات نظیر پوسته میگو است. برای مثال در شرکت از ساقه کلزا، ساقه برنج و ساقه گندم و باگاس که کمترین ارزش اقتصادی را دارند انواع نانوسلولز هایتک با ارزش تولید و به کشورهای خارجی توسعه یافته صادر می‌شود. 
عضو هیأت علمی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان بیان داشت: دامنه کاربردی این نانوبیومواد وسیع بوده و در حوزه‌هایی نظیر کاغذسازی و بسته‌بندی، مهندسی پزشکی، داروسازی، پزشکی، فیلتراسیون هوا و آب، چسب و رزین، نانوکامپوزیت‌ها، خودرو، هوافضا، ساختمان، نساجی، صنایع غذایی و ... قابل استفاده هستند. 
مدیرعامل شرکت نانونوین پلیمر تاکید کرد: از مشخصه‌های تولید دانش بنیان با فناوری‌های هایتک نظیر نانو بالا بودن شدت تحقیق و توسعه، بالا بودن ارزش افزوده حاصل از توسعه و تجاری‌سازی محصولات، بالا بودن سهم نیروی انسانی دانشی و نوآوری مبتنی بر فناوری است که در مقایسه با تولیدات و محصولات سنتی کشور نظیر پسته، فرش و نفت و ... سهم بسیار موثرتری می‌تواند در افزایش شیب پیشرفت کشور و نرخ رشد پایدار اقتصادی داشته باشد بنابراین باید توجه ویژه‌ای به مدل کسب و کار دانش بنیان در عمل و نه در شعار داشت.
 دکتر یوسفی در پایان اظهار امیدواری کرد همه شرکت‌های دانش بنیان به‌ویژه شرکت‌ها و واحدهای فناور مستقر در مرکز رشد دانشگاه و شرکت نانو نوین پلیمر از حمایت موثرتر جهت شکوفایی و رسیدن به اهداف متعالی خود برخوردار گردند.

نام دستگاه ارسال کننده خبر : دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .