عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » ستاد دیپلماسی کیفیت در استاندارد، حاصل نگاه تحولی به استاندارد است


ستاد دیپلماسی کیفیت در استاندارد، حاصل نگاه تحولی به استاندارد است

ستاد دیپلماسی کیفیت در استاندارد، حاصل نگاه تحولی به استاندارد است

 معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد ایران: بر اساس قانون تقویت و توسعه استاندارد، این سازمان مسئول سیاست گذاری و نظارت بر حسن اجرای استانداردها در حوزه کالا و خدمات است.

دکتر احسان ساده در جمع فعالان اقتصادی، تولیدکنندگان، بازرگانان و صاحبنظران دانشگاهی استان گلستان گفت: نظارت سازمان ملی استاندارد ایران برابر قانون بر تمام کالاهایی است که در کشور وجود دارد اعم از کالاهایی که به کشور وارد و یا از کشور صادر می شود.
معاون ارزیابی کیفیت، افزود: در دوره جدید و تحولی سازمان ملی استاندارد ایران، به حضور فرابخشی سازمان ملی استاندارد ایران و نقش آفرینی در حوزه های مختلف توجه ویژه شده است.
وی اظهار داشت: استاندارد و کیفیت می تواند زمینه توسعه صادرات را فراهم کند و با این نگاه بوده است که در دوره تحولی سازمان ملی استاندارد ایران به تشکیل ستاد دیپلماسی کیفیت پرداخته شده است.
دکتر ساده افزود: در ستاد دیپلماسی کیفیت دستگاه های مختلف از جمله وزارت جهاد کشاورزی، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت صمت، عضو هستند و انتظار بر این است بتوانند با بهره گیری از هنر دیپلماسی و رایزنی در زمینه مشخصه ها و ویژگی های محصول، با کشورهای هدف تجاری، زمینه تسهیل صادرات را فراهم کنند.
معاون سازمان ملی استاندارد ایران در ادامه به صدور پروانه های حلال در دوره تحولی سازمان ملی استاندارد ایران و دولت مردمی سیزدهم اشاره کرد و گفت: سازمان ملی استاندارد ایران تنها مرجع اعطای نشان حلال در کشور است و صدور پروانه های حلال و ایجاد سازوکار برای ارزیابی انطباق با الزامات حلال می تواند زمینه صدور کالاهای ایرانی را به بازار بیش از یک میلیارد نفری مسلمانان جهان فراهم کند.
وی با اشاره به اینکه: یکی از اقدامات خوب استان گلستان در صدور پروانه های حلال بوده؛ گفت: در دوره مدیریت جدید سازمان ملی استاندارد ایران، بیش از 100 پروانه حلال صادر شده است که 10 درصد آن به استان گلستان مربوط می شود.
وی با بیان اینکه انتظار داریم استان گستان با توجه به ظرفیت هایش در تولید مواد غذایی و برخی محصولات مرتبط با نشان حلال، حضور فعال و پررنگی در زمینه صدور پروانه های حلال داشته باشد ، گفت: حتی می توان در خصوص پیوند حوزه خدمات با حلال در استان گلستان گامهایی برداشت و حوزه گردشگری حلال را پیگیری کرد.
دکتر ساده تاکید کرد: استان گلستان دارای ظرفیت هایی است که می تواند در حوزه تولید کالا و خدمات، نقش آفرین توسعه صادرات باشد.

ستاد دیپلماسی کیفیت در استاندارد، حاصل نگاه تحولی به استاندارد است

 

ستاد دیپلماسی کیفیت در استاندارد، حاصل نگاه تحولی به استاندارد است

 

ستاد دیپلماسی کیفیت در استاندارد، حاصل نگاه تحولی به استاندارد است

 




نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل استاندارد گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس1
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .