عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » آغاز فصل سرما و لزوم رعایت نکات ایمنی در هنگام استفاده از وسایل گازسوز


آغاز فصل سرما و لزوم رعایت نکات ایمنی در هنگام استفاده از وسایل گازسوز

مدیرعامل شرکت گاز استان گلستان گفت: در فصل سرما ، مشترکین گاز حتما هنگام استفاده از وسایل گاز سوز نکات ایمنی را رعایت کنند.

علی طالبی افزود:با شروع فصل سرما و هنگام استفاده از وسایل گازسوز، مشترکین برای محكم كردن شیلنگ‌های گاز ازیک ‌طرف به وسایل گازسوز و از ‌طرفی دیگر به لوله‌کشی گاز، حتماً از بست‌های فلزی مناسب استفاده کنند زیرا پيچاندن سيم يا سایر اقدامات مشابه به جاي بست، باعث بريده شدن و جدا شدن شيلنگ شده و آنرا محكم نگه نمي دارد و باعث نشت گاز خواهد شد.

او با بيان اينكه عدم رعايت اين کارساده ولي مهم تاكنون منجر به بروز حوادث متعددي شده است ادامه داد: پس از نصب بست فلزي مناسب ، در مرحله بعد مهمترين اقدام تست نشت گاز است كه در اين زمينه استفاده از كف صابون مناسب ترين روش براي تشخيص نشتي بوده و دقت داشته باشيد براي اين كار هرگز از شعله استفاده نكنيد.

طالبی با تاکید بر اینکه برای اتصال لوله گاز به بخاری از شیلنگ گاز با طول حداکثر یک و نیم متری مناسب استفاده شود گفت:مشترکین عزیز دقت نمایند براي وصل وسايل گاز سوز به شیر گاز از شيلنگ های مناسب و استاندارد چند لايه که مخصوص گاز می باشند استفاده نمایند و هرگز از شيلنگ‌هاي آب و شيلنگ‌هاي لاستيكي معمولي و غيراستاندارد استفاه نشود زیرا در برابر ترکيبات نفتي و گازي به سرعت فاسد مي‌شوند و بسیار خطرناک است.

وی تصریح کرد:گاز گرفتگي از جمله حوادثي است كه معمولا دراثرفقدان دودكش مناسب براي وسايل گازسوز به خصوص بخاري و آبگرمكن و عدم تهويه كافي درفضاي اتاق روي ميدهد بنابراين براي جلوگيري از خطرات ناشي از سوختن ناقص وسايل گازسوز و گازگرفتگي به نكات ایمنی در این زمینه دقيقاً باید توجه شود.

طالبی در ادامه گفت:هروسيله گاز سوز بايد داراي يك دودكش استاندارد و مجزا ومجهز بهكلاهك از نوع H باشد ،ضمن اینکه همواره محل اتصال دودكش به وسايل گازسوز را بازرسي و از آببندي و محکم بودن آنها اطمينان حاصل نماييد چرا که مسدود شدن دودكش سبب سوخت ناقص و ايجاد گازهاي خطرناك و مسموم كننده وبرگشت گازهاي سمی به داخل اطاق گرديده و باعث گازگرفتگي ومرگ مي شود.

وی گفت:از نصب بخاری‌های گازسوز بدون دودکش در فضا‌هایی نظیرحمام، اتاق خواب و سایر فضا‌های کوچک و بدون تهویه مناسب جدآ خودداری شود این کار بسیار خطرآفرین بوده و باعث خفگی می شود.

مدیرعامل شركت گاز استان گلستان در خاتمه اظهار داشت:گاز طبيعي به عنوان يكي از نعمت هاي خدادادي نقش برجسته اي در تامين رفاه و آسايش مردم دارد بنابر اين استفاده نادرست از لوازم گاز سوز مي تواند تهديد بزرگي براي سلامت مشتركين باشد.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : شرکت گاز
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .