عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » بازدید بیش از ۲۵۰ هزار نفر از جشنواره فرهنگ و اقتصاد اقوام ایران‌زمین

محمدجواد ساوری مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان خبر داد؛

بازدید بیش از ۲۵۰ هزار نفر از جشنواره فرهنگ و اقتصاد اقوام ایران‌زمین

بازدید بیش از ۲۵۰ هزار نفر از جشنواره فرهنگ و اقتصاد اقوام ایران‌زمین

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان از بازدید بیش از ۲۵۰ هزار نفر از پانزدهمین دوره جشنواره فرهنگ و اقتصاد اقوام ایران‌زمین بر اساس تحلیل و بررسی سامانه پیامکی تمامی اپراتورهای تلفن همراه مستقر در محل برگزاری این رویداد خبر داد.

به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، محمدجواد ساوری امروز سه‌شنبه 24 آبان‌ماه 1401 پیرامون برگزاری موفق پانزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فرهنگ و اقتصاد اقوام ایران‌زمین به میزبانی استان گلستان، گفت: خوشبختانه پانزدهمین دوره از جشنواره فرهنگ و اقتصاد اقوام ایران‌زمین با مشارکت تمامی دستگاه‌های اجرایی، لشکری و کشوری بدون حاشیه برگزار شد و توانست شورونشاط اجتماعی را در بین مردم جاری و ساری کند.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان خاطرنشان کرد: جشنواره اقوام در برهه‌ای از زمان برگزار شد که دشمنان با تمام توان به دنبال جلوه دادن ایرانِ ناامن و سوءاستفاده از فضای اخیر کشور هستند؛ بااین‌وجود با تلاش بی‌منت دستگاه‌های امنیتی و نظارتی و سربازان گمنام برگزاری پانزدهمین جشنواره اقوام ایران‌زمین برای ایجاد نشاط اجتماعی در دستور کار قرار گرفت.
وی با اشاره به میزان بازدید از جشنواره، بیان کرد: شرکت مخابرات منطقه گلستان در پانزدهمین دوره از جشنواره طرحی نو درانداخته و سامانه پیامکی در محل برگزاری جشنواره مستقر کرد که بر اساس آن به هر گوشی همراه واردشده به محل برگزاری جشنواره پیامک ارسال می‌شد؛ البته این سامانه تنها یک‌بار حضور هر شماره منحصربه‌فرد را ثبت می‌کرد.
ساوری اضافه کرد: تحلیل و بررسی سامانه پیامکی مستقر در محل برگزاری این رویداد فرهنگی نشان می‌دهد آمار بازدیدکنندگان از پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگ و اقتصاد اقوام ایران‌زمین به بیش از ۲۵۰ هزار نفر رسیده است.
وی با اشاره به این‌که هنرمندان حوزه‌های مختلف از ۳۰ استان کشور اعم از موسیقی آیینی، صنایع‌دستی، غذاهای سنتی و بازی‌های بومی محلی در جشنواره اقوام ایران‌زمین حضور داشتند، گفت: نزدیک به ۳۰۰ نفر از هنرمندان در این دوره از جشنواره حضور یافتند.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان خاطرنشان کرد: هنرمندان استان‌های شرکت‌کننده بنا به اظهاراتشان این دوره را پررونق‌تر و غنی‌تر از دوره‌های گذشته ارزیابی کردند که ما تلاش داریم دوره‌های آتی، شرایط بهتر فراهم و ایجاد کنیم.
وی بیان کرد: رویکرد این دوره از جشنواره توجه بیشتر به بحث اقتصادی هنرمندان صنایع‌دستی و توسعه و ترویج فرهنگ صنایع‌دستی بود.
پانزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فرهنگ و اقتصاد اقوام ایران‌زمین از 17 لغایت ۲۱ آبان‌ماه سال جاری در بخش‌های صنایع‌دستی، سوغات، موسیقی، گردشگری و بوم‌گردی، سیاه‌چادر و عشایر، روستاهای هدف گردشگری، غذاهای سنتی و بازی‌های بومی و محلی و... در گرگان برگزار شد.
هنرمندان صنایع‌دستی ۳۱ استان کشور و همچنین ۲۱ گروه موسیقی سنتی و آیینی از ۹ استان در این جشنواره هنر خود را عرضه کردند و برای جشنواره امسال ۱۹۸ غرفه شامل ۱۰ غرفه روستایی، ۱۵۰ غرفه صنایع‌دستی و ۳۸ غرفه بوم‌گردی و سیاه‌چادر برپا شد.

بازدید بیش از ۲۵۰ هزار نفر از جشنواره فرهنگ و اقتصاد اقوام ایران‌زمین

 

بازدید بیش از ۲۵۰ هزار نفر از جشنواره فرهنگ و اقتصاد اقوام ایران‌زمین

 

بازدید بیش از ۲۵۰ هزار نفر از جشنواره فرهنگ و اقتصاد اقوام ایران‌زمین

 

بازدید بیش از ۲۵۰ هزار نفر از جشنواره فرهنگ و اقتصاد اقوام ایران‌زمین

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .