عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » ايجاد اشتغال در مناطق كم برخوردار و ساحلي استان

در راستاي همكاري شيلات و بنياد بركت تاكيد شد:

ايجاد اشتغال در مناطق كم برخوردار و ساحلي استان

ايجاد اشتغال در مناطق كم برخوردار و ساحلي استان

مدير كل شيلات گلستان با اشاره به تفاهم نامه سه جانبه شيلات، استانداري و بنياد بركت گفت: يكي از مهم ترين اهداف تفاهم نامه سه جانبه شيلات، بنياد بركت و استانداري گلستان، توسعه طرح پرورش ماهي در دريا است كه  در نتيجه آن ايجاد اشتغال در مناطق كم برخوردار و ساحلي استان را شاهد خواهيم بود.
به گزارش روابط عمومي اداره كل شيلات گلستان، مهندس اسماعيل جباري در جلسه بررسي مسائل، مشكلات و موانع توسعه طرح پرورش ماهي در دريا(قفس و پن) با حضور رئيس ستاد اجرايي فرمان حضرت امام (ره) استان، تصريح كرد: توليد محصولات مرتبط با دريا و آبزي‌پروري با مشاركت بنياد بركت و ساير مجموعه هاي اقتصادي مي تواند محروميت بخش هايي از استان را كاهش دهد و زمينه اشتغال پايدار را فراهم آورد.
وي با تاكيد بر اهميت طرح پرورش ماهي در دريا خاطر نشان كرد: با توجه به خشكسالي هاي اخير و همچنين محدوديت آبهاي شيرين، وجود 110 كيلومتر سواحل در استان گلستان فرصت بسيار مناسبي است تا سرمايه گذاران به سمت پرورش ماهي در دريا بروند. چرا كه قطعا اين طرح يكي از مهم ترين طرح هاي اقتصادي حال حاضر مي باشد كه بازدهي مناسبي هم خواهد داشت.
مهندس جباري با اشاره به رفع معضل تردد پرورش دهندگان ماهي طرح  قفس و پن استان به دريا بيان داشت: خوشبختانه در هفته دولت سال جاري توانستيم با بازگشايي مسير تردد صيادان و پرورش دهندگان طرح قفس و پن، مشكلات رفت و آمد به دريا را تا حدودي مرتفع نماييم و به زودي مسير عقب نشيني طبيعي آب دريا را مجددا لايروبي خواهيم كرد.
مدير كل شيلات استان در پايان گفت: اميد است با هم انديشي و همكاري ستاد اجرايي فرمان حضرت امام (ره) در خصوص اجراي تفاهم نامه منعقده به زودي شاهد رونق توليد و اشتغال در اين بخش باشيم.
همچنين در اين جلسه نماينده منطقه اي بنياد بركت كشور با بيان اينكه اعتبارات لازم براي متقاضيان آماده ارائه مي باشد، خاطر نشان كرد: براساس درخواست تسهيل گيرندگان قبلي قفس مقرر مي گردد به دليل عدم توليد سال گذشته نسبت به معوقات بانكي برخي شركت ها مساعدت هاي لازم صورت خواهد پذيرفت.
دكتر جعفرزاده در ادامه آمادگي اين بنياد را در خصوص درخواست شيلات استان مبني بر اينكه همه روستاهاي استان جزو روستاهاي هدف بنياد قرار گيرند، اعلام نمود و بيان داشت: تسهيلات لازم با اعتبارات بيشتر براي طرح هاي ديگر شيلات از سوي اين بنياد در نظر گرفته مي شود.
گفتني است در حال حاضر 59 قفس و 10 پن در آبهاي استان مستقر هستند كه پيش بيني مي شود امسال 400 تن ماهي در اين قفس ها توليد گردد.
همچنين تاكنون 20 هكتار از پهنه آبي استان از سوي شيلات به متقاضيان معرفي شده از سوي بنياد بركت، جهت راه اندازي طرح پرورش ماهي در دريا واگذار شده است.
لازم به ذكر است تفاهنامه سه جانبه استانداري گلستان، بنياد بركت و اداره كل شيلات استان با هدف همكاري مشترك در برنامه‌ريزي و راه‌اندازي كسب و كارهاي زنجيره تامين، توليد و پروش آبزيان و به منظور فراهم كردن بستر اشتغال، توليد آبزيان و گردشگري دريايي در استان گلستان در قالب طرح توسعه و تكميل زنجيره تامين آبزي‌پروري در استان گلستان با پيش بيني سرمايه گذاري 7هزار ميليارد ريالي منعقد شده است.
جلسه بررسي مسائل و مشكلات طرح پرورش ماهي در دريا، در راستاي اجراي تفاهم نامه سه جانبه شيلات، بنياد بركت و استانداري گلستان، با حضور مديركل، معاون آبزي پروري و كارشناسان شيلات استان و نماينده منطقه اي بنياد بركت كشور،رئيس ستاد اجرايي فرمان حضرت امام (ره) استان و كارشناسان اين ستاد در محل ستاد اجرايي فرمان حضرت امام (ره) استان برگزار شد.

نام دستگاه ارسال کننده خبر : شیلات
تأیید کننده خبر : کارشناس1
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : شیلات 1
  • بازدید : 115
  • کد خبر : 97137