عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » نشست تخصصی مدیران تحقیق و توسعه واحدهای تولیدی و معاونین پژوهش و فناوری دانشگاه ها و مراکز پژوهشی


نشست تخصصی مدیران تحقیق و توسعه واحدهای تولیدی و معاونین پژوهش و فناوری دانشگاه ها و مراکز پژوهشی

 

نشست تخصصی مدیران تحقیق و توسعه واحدهای تولیدی و معاونین پژوهش و فناوری دانشگاه ها و مراکز پژوهشی

 رئیس اداره فناوری و نوآوری اداره کل صنعت،معدن وتجارت استان گلستان گفت: نشست تخصصی مدیران تحقیق و توسعه واحدهای تولیدی با حضور معاونین پژوهش و فناوری دانشگاه ها و مراکز پژوهشی در محل اداره کل صنعت،معدن وتجارت استان گلستان برگزارگردید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل صنعت،معدن وتجارت استان گلستان ،مهدی کاظمی گفت : پیرو تفاهم نامه راهبردی وزارت صمت و وزارت عتف و با هدف تربیت نیروی انسانی متخصص، ماهر و کارآفرین، ارتقای تحقیق و توسعه و رسوخ فناوری های پیشرفته در بنگاه ها، تجاری سازی نتایج تحقیقات و فناوری های دانشگاهی و هم افزایی و هم راستایی صنعت و دانشگاه، همزمان با گرامی داشت هفته پژوهش، نشست تخصصی مدیران تحقیق و توسعه واحدهای تولیدی با حضور معاونین پژوهش و فناوری دانشگاه ها و مراکز پژوهشی در محل اداره کل صنعت،معدن وتجارت استان گلستان برگزارگردید.

وی گفت : در این جلسه به ضرورت های تحقیق و توسعه در واحد های تولیدی، مسیر دانش بنیانی، تجربیات موفق واحدهای تولیدی استان در این زمینه، اقدامات و مشوق ها و حمایت ها در حوزه پارک علم و فناوری و شرکت شهرک های صنعتی و ضرورت استفاده از توانمندی و امکانات دانشگاه ها و مراکز پژوهشی استان پرداخته شد.

کاظمی گفت : اتصال صنعت با دانشگاه و ﮔﺴﺘﺮش و ﺗﺮوﯾﺞ ﺗﺤﻘﯿﻖوﺗﻮﺳﻌﻪ در ﻣﯿﺎن ﺻﻨﺎﯾﻊ و ﺑﻨﮕﺎهﻫﺎ، ﺷﺎهﮐﻠﯿﺪ ﻣﻔﻘﻮدة ﺣﺮﮐﺖ ﺑﻪ ﺳﻤﺖ اﻗﺘﺼﺎد داﻧﺶﺑﻨﯿﺎن اﺳت که با ﺳﯿﺎﺳﺘﮕﺬاري ﻣﻨﺎﺳﺐ، باعث افزایش ﺑﻬﺮه وري، ﮐﺎﻫﺶ ﻗﯿﻤﺖ، اﻓﺰاﯾﺶ ﮐﯿﻔﯿﺖ و ﮔﺴﺘﺮش ﺻﺎدرات می گردد.

رئیس اداره فناوری و نوآوری اداره کل صنعت،معدن وتجارت استان گلستان گفت: ﺗﺤﻘﯿﻖ و ﺗﻮﺳﻌﻪي ﺻﻨﻌﺘﯽ ﺷﺎﻣﻞ ﺗﺤﻘﯿﻘﺎت ﭘﺎﯾﻪ، ﺗﺤﻘﯿﻘﺎت ﮐﺎرﺑﺮدي و ﻓﻌﺎﻟﯿﺖﻫﺎي ﺗﻮﺳﻌﻪاي در ﻣﺮاﮐﺰ ﺗﺤﻘﯿﻖوﺗﻮﺳﻌﮥ ﺑﻨﮕﺎهﻫﺎ ﻣﻨﺠﺮ ﺑﻪ اﺛﺮﺑﺨﺸﯽ ﺣﺪاﮐﺜﺮي، ﭼﻪ ﺑﻪﺻﻮرت ﻧﻮآوريﻫﺎي ﻣﺤﺼﻮل و ﭼﻪ ﺑﻪﺻﻮرت ﻧﻮآوريﻫﺎي ﻓﺮآﯾﻨﺪي میﮔﺮدد.

ایشان افزود : رﺷﺪ ﺳﺮﯾﻊ در ﮔﺮو ﺗﻮﺳﻌﮥ ﺗﻮاﻧﻤﻨﺪي ﻧﻮآوري در ﺑﻨﮕﺎهﻫﺎ ﺑﻪ ﺧﺼﻮص از ﻃﺮﯾﻖ ﺧﻠﻖ ﺗﻮاﻧﻤﻨﺪيﻫﺎي ﻃﺮاﺣﯽ، ﻣﻬﻨﺪﺳﯽ، ﺗﺤﻘﯿﻖوﺗﻮﺳﻌﻪ و ﺑﺎزارﯾﺎﺑﯽ ذﯾﻞ روﯾﮑﺮد ﺣﻔﻆ رﺷﺪ ﺻﺎدرات ﺑﻮده و ﺑﻨﮕﺎه ها ﺑﺪون ﺗﻮﺳﻌﻪ ﺗﻮاﻧﻤﻨﺪيﻫﺎي ﻓﻮق ﻗﺎدر ﺑﻪ ﺣﺮﮐﺖ ﺑﻪ ﺳﻤﺖ رﻗﺎﺑﺖﭘﺬﯾﺮي، ﺻﺎدرات و اﻓﺰاﯾﺶ ﺑﻬﺮه وري ﻧﺨﻮاهند ﺑﻮد.

کاظمی گفت : ﺗﺤﻘﯿﻘﺎت داﻧﺸﮕﺎﻫﯽ و ﺷﺮﮐﺖﻫﺎي زاﯾﺸﯽ داﻧﺸﮕﺎﻫﯽ ﻧﯿﺰ ﺑﻪ ﻓﺮآﯾﻨﺪ این رشد سریع در ﺑﻨﮕﺎهﻫﺎ و ﺻﻨﺎﯾﻊ ﮐﻤﮏ می ﻧﻤﺎﯾﻨﺪ.

 

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل صنعت،معدن و تجارت استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس1
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : خلیلی
  • بازدید : 312
  • کد خبر : 97498