عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » برگزاری جلسات ستاد بازآفرینی شهری نقش اثرگذاری بر مقاوم سازی بافت فرسوده و ناکارآمد استان دارد

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان:

برگزاری جلسات ستاد بازآفرینی شهری نقش اثرگذاری بر مقاوم سازی بافت فرسوده و ناکارآمد استان دارد

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان از برگزاری جلسات مداوم ستاد استانی و شهرستان بازآفرینی شهری در راستای نوسازی و مقاوم سازی بافت فرسوده ناکارآمد شهری استان خبر داد.

به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی گلستان، مهندس مهدی ملک اظهار کرد: در استان گلستان دو هزار و 895 هکتار بافت ناکارآمد شناسایی شده که مجموعا 18 درصد از بافت استان را در بر می گیرد.

دبیر ستاد بازآفرینی شهری گلستان ادامه داد: در مجموع این 18 شهری که دارای بافت ناکارآمد هستند، دو هزار و 35 هکتار بافت فرسوده شناسایی و در دو شهر استان 428 هکتار سکونت گاه غیر رسمی شناسایی و تعیین محدوده شده است.

وی افزود: در راستای شناسایی این نقاط و با هدف بهبود وضعیت بافت های ناکارآمد و فرسوده، در سال 1400 ، یک جلسه ستاد بازآفرینی استانی و پنج جلسه ستاد بازآفرینی شهرستانی توسط اداره کل راه و شهرسازی استان برگزار شد.

مهندس ملک همچنین تصریح کرد: در سال 1401 نیز تاکنون، دو جلسه ستاد استانی و ده جلسه ستاد بازآفرینی شهرستانی، در شهرهای گرگان ، گنبدکاووس، رامیان، علی آباد، بندرگز و آزادشهر برگزار شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان افزود: در این سری جلسات مواردی در راستای نوسازی و مقاوم سازی بافت فرسوده و ناکارآمد شهری استان مطرح شده و تصمیماتی در این حوزه اتخاذ می شود.

وی در ادامه گفت: شرکت بازآفرینی شهری ایران نیز اقداماتی در راستای بهسازی این نقاط در دستور کار قرار داده که می توان به پروژه های زیربنایی، شامل پروژه‌هایی نظیر شبکه فاضلاب، آب، برق و... و پروژه های روبنایی اعم از پروژه‌هایی نظیر فضاهای آموزشی، ورزشی و چندمنظوره، بهداشتی –درمانی، خانه محله، فرهنگی (کتابخانه) و انتظامی اشاره کرد.

مهندس ملک همچنین اظهار کرد: این شرکت اقدامات دیگری نیز در حوزه عمران شهری و نوسازی و مقاوم سازی مسکن انجام می دهد.

رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان ادامه داد: شرکت بازآفرینی شهری ایران همچنین با توزیع قیر رایگان گام مهمی در راستای توسعه زیرساخت معابر شهری کشور برداشته است.

وی افزود: در سال 1400 برای 17 شهر هدف استان گلستان، دو هزار و132 تن معادل 200 میلیارد ریال حواله قیر رایگان صادر شد.

مهندس ملک در ادامه گفت: این حجم از قیر رایگان به شهرداری های گنبد، گرگان، علی آباد ، کلاله، مینودشت، رامیان ، خان ببین ، بندرترکمن ، آزادشهر ، کردکوی ، فاضل آباد ، آق‌قلا ، ، بندرگز ، سیمین شهر و گمیش تپه واگذار شد.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان گفت: همچنین در استان گلستان سهمیه پیشنهادی برنامه تولید مسکن در محلات هدف بازآفرینی در اجرای طرح نهضت ملی مسکن طی چهار سال 11 هزار و 607 واحد پیش بینی شده است.

وی افزود: این در حالی است که ظرفیت تولید واحدهای جدید پس از نوسازی مسکن در بافت‌های هدف استان گلستان معادل 80 هزار و 722 واحد می باشد.

مهندس ملک همچنین تصریح کرد:گفتنی است که در دولت سیزدهم از محل اعتبارت بند (الف) تبصره 18 قانون بودجه 1400 کل کشور، هزار و 97 واحد به بانک معرفی و 518 واحد در این حوزه منجر به انعقاد قرارداد شده است.

وی در انتهای سخنانش در خصوص عملکرد وزارت راه و شهرسازی در حوزه بافت تاریخی استان گلستان گفت: تا کنون عملیات شناسایی و تعیین محدوده 332 هکتار بافت تاریخی در سه شهر استان، انجام شد.

دبیر ستاد بازآفرین شهری گلستان افزود: همچنین بازسازی و مرمت سه بنای واجد ارزش تاریخی نیز در گرگان صورت گرفت که هم اکنون این سه بنا در مرحله ی بهره برداری قرار دارند.

 

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل راه و شهرسازی گلستان:
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .