عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » بازدید فقیه ناظر بر امور حلال سازمان ملی استاندارد ایران از واحد های تولیدی گلستان


بازدید فقیه ناظر بر امور حلال سازمان ملی استاندارد ایران از واحد های تولیدی گلستان

بازدید فقیه ناظر بر امور حلال سازمان ملی استاندارد ایران از واحد های تولیدی گلستان

 نماینده فقیه ناظر بر امور حلال سازمان ملی استاندارد، مدیرکل، معاونین و جمعی از کارکنان اداره کل استاندارد گلستان جهت تایید فرآیند تولید 20 فرآورده از واحد های تولیدی عالیا گلستان، نگین گلستان، نیلبرگ خزر، آب نیرو بخش، زم زم گرگان، بهاران پیمان گلستان و گروه صنعتی صباح بازدید کردند و در نهایت از نظر فقهی مورد تایید قرار گرفتند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد گلستان طی این بازدید پروانه کابرد نشان حلال به فرآورده های پنیر پروسس واحد تولیدی گلستان صباح و کنسرو لوبیا چیتی در سس گوجه فرنگی و کنسرو لوبیا چیتی در قارچ واحد تولیدی گلچین قابوس توسط فقیه ناظر بر امور حلال سازمان ملی استاندارد ایران اعطا شد.
حجت الاسلام والمسلیمن روح الله شاه حسینی گفت: طبق تبصره 2 ماده 7 قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، سازمان ملی استاندارد تنها مرجع رسمی اعطای نشان حلال در کشور است که موظف است ضمن اطمینان از انطباق محصول با موازین فقه اسلامی، نسبت به صدور استاندارد حلال و نظارت بر اجرای آن اقدام نماید.
وی با بیان اینکه استاندارد در جامعه نیازمند قانون است و ذات قوانین باید از فقه گرفته شود تصریح کرد: مباحث فقهی اگر دقیق و درست پیاده سازی شوند به تحقق موضوع حلال در جامعه کمک خواهند کرد.
مدیرکل استاندارد گلستان نیز افزود: اخذ پروانه کاربرد نشان حلال برای صدور محصولات غذایی به کشورهای اسلامی و نیز برای فروش و مصرف محصولات در جوامع مسلمان بویژه در کشورهای غیراسلامی ضروری است.
سید مهدی حسینی در پایان اضافه کرد: واحد‌های تولیدی دارنده نشان حلال علاوه بر رعایت قوانین و اصول تولید بهداشتی و استاندارد، باید در امر حلیت و طهارت محصولات خود نیز کاملا دقیق و مطابق قوانین و موازین عمل کنند.

نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل استاندارد گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس1
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .