عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » توجیه و مراقبت از وحدت اقوام و مذاهب اولویت اصلی ما در انتخابات است

معاون استاندار و فرماندارویژه گنبدکاووس:

توجیه و مراقبت از وحدت اقوام و مذاهب اولویت اصلی ما در انتخابات است

توجیه و مراقبت از وحدت اقوام و مذاهب اولویت اصلی ما در انتخابات است

معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبدکاووس در با بیان اینکه وحدت موجود بین اقوام مختلف و پیروان مذاهب ساکن در این شهرستان در کشور مثال‌زدنی است، خاطرنشان کرد: شایسته است اعضای هیات‌های اجرایی، نظارت، بازرسی و بویژه داوطلبان تایید صلاحیت شده نمایندگی مجلس شورای اسلامی و طرفداران کاندیداها در فعالیت‌های انتخاباتی خود، این موضوع و مراقبت و صیانت از آن را مدنظر داشته باشند.
عبدالقدیر کریمی در جلسه مشترک هیات‌های اجرایی، نظارت و بازرسی با داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی درحوزه انتخابیه گنبدکاووس با یادآوری این نکته که رعایت همه قوانین و دستورالعمل‌های ابلاغی انتخابات، الزام قانونی بوده و همگان بدون استثنا مکلف به پایبندی به آن هستند، گفت: رعایت مرّ قانون از سوی مجریان، ناظران، بازرسان و داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، مطالبه مردم است که بایستی مورد توجه و اهتمام جدی قرار گیرد.

کریمی اضافه کرد: همه تلاش دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات درحوزه انتخابیه شهرستان گنبدکاووس این است تا با رعایت کامل قانون و دستورالعمل‌های انتخاباتی، شرایط را برای برگزاری انتخاباتی سالم و قانونی با مشارکت حداکثری مردم فراهم کنند.
وی تصریح کرد: هدف از برگزاری این نشست مشترک هم تبیین و تشریح قوانین انتخاباتی برای کاندیداها است تا با تبعیت از آن شاهد برگزاری انتخاباتی پرشور، سالم و قانونی در کمال آرامش و امنیت در دوم اسفند امسال باشیم.
فرماندار ویژه گنبدکاووس همچنین گفت که در فرایند ثبت‌نام داوطلبان نمایندگی مجلس در این حوزه انتخابیه ۵۲ نفر ثبت نام کردند که یک نفر در همان زمان انصراف داد و صلاحیت ۵۱ نفر باقی مانده ازسوی هیات اجرایی تایید شد و در ادامه بررسی‌ها از سوی هیات‌های نظارت شهرستان و استان، صلاحیت ۱۸ نفر تایید و ۱۷ نفر رد شد و صلاحیت ۱۶ نفر نیز احراز نشد.
کریمی افزود: پس از بررسی اعتراض برخی داوطلبان ازسوی هیات نظارت، در نهایت لیست نهایی داوطلبان تایید صلاحیت شده برای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی درحوزه انتخابیه شهرستان گنبدکاووس اعلام خواهد شد.
در این نشست، روسای هیات نظارت و بازرسی انتخابات حوزه انتخابیه گنبدکاووس و دادستان عمومی و انقلاب و نیز رییس اداره اطلاعات این شهرستان نیز برخی انتظارات خود از داوطلبان را مطرح کردند که رعایت کامل قانون و دستورالعمل‌های انتخابات و تبلیغات و توجه جدی به حفظ و تقویت وحدت و همبستگی بین اقوام و مذاهب و پرهیز از دادن وعده و شعارهایی خارج از توان و حدود اختیارات قانونی نمایندگی مجلس شورای اسلامی که در مردم ایجاد مطالبه می‌کند، از جمله این انتظارت بود.
پرهیز از افشای اسرار دیگران و تخریب کاندیداها، پرهیز جدی از خرید رای فردی و گروهی، رعایت خطوط قرمز نظام بویژه ارزش‌ها و تبعیت از منویات ولایت مطلقه فقیه، پرهیز از تبلیغات زودهنگام رسانه‌ای و فضای مجازی، بیان صرف سوابق اجرایی و توانمندی‌های فردی ازسوی کاندیداها و بدهکار نکردن خود به جریان‌ها و فرقه‌های خاص صرفا به خاطر کسب رای آنها از دیگر انتظارات مطرح شده ازسوی روسای هیات‌های نظارت و بازرسی و نیز دادستان و رییس اداره اطلاعات گنبدکاووس از کاندیداها بود


ارسال کننده خبر : فرمانداری گنبد کاووس
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 322
  • کد خبر : 69787