عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » اطلاعات پایه و عمومی انتخابات دوم اسفندماه ۱۳۹۸ اعلام شد

از سوی دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات کشور؛

اطلاعات پایه و عمومی انتخابات دوم اسفندماه ۱۳۹۸ اعلام شد

اطلاعات پایه و عمومی انتخابات دوم اسفندماه ۱۳۹۸ اعلام شد

 موسوی تعداد واجدين شرايط رای دادن را مجموعاً ۵۷ میلیون و ۹۱۸ هزار و ۱۵۹ نفر به تفکیک تعداد ۲۹ میلیون و ۳۹ هزار و ۱۵۳ نفر مرد و ۲۸ میلیون و ۸۷۹ هزار و ۶ نفر زن برشمرد همچنین تعداد راي اولي ها را ۲ میلیون و ۹۳۱ هزار و ۷۷۶ نفر عنوان کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ در پی درخواست مکرر اصحاب رسانه و لزوم آگاه سازی عمومی نسبت به آمار و اطلاعات مربوط به برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی،موسوی دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات کشور مواردی از این اطلاعات را در گفتگو با این پایگاه مرور کرد.

دبیر ستاد انتخابات کشور گفت:تعداد حوزه هاي انتخابيه براي انتخابات مجلس شوراي اسلامي  ۲۰۸ حوزه  اصلی و همچنین تعداد حوزه هاي انتخابيه براي انتخابات مجلس خبرگان رهبري  ۵ حوزه اصلي است.

موسوی تعداد واجدين شرايط رای دادن را مجموعاً ۵۷ میلیون و ۹۱۸ هزار و ۱۵۹ نفر به تفکیک تعداد ۲۹ میلیون و ۳۹ هزار و ۱۵۳ نفر مرد و ۲۸ میلیون و ۸۷۹ هزار و ۶ نفر زن برشمرد همچنین تعداد راي اولي ها را  ۲ میلیون و ۹۳۱ هزار و ۷۷۶ نفر عنوان کرد.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور تعداد مجريان و دست اندرکاران برگزاري انتخابات را  بيش از یک میلیون نفر در سراسر كشور اعلام کرد و افزود:تعداد عوامل هر شعبه اخذ راي به طور ميانگين حدود ۱۹ نفر شامل عوامل اجرايي شعبه،نمايندگان فرماندار،محافظين شعبه،بازرس شعبه و ناظرين شوراي نگهبان می باشد.

دبیر ستاد انتخابات کشور زمان آغاز و پايان راي گيري را از ساعت ۸ صبح روز جمعه مورخ ۲-۱۲-۹۸، حداقل به مدت ۱۰ ساعت كه بنا بر تشخيص وزير كشور قابل تمديد مي باشد،اعلام کرد.

وی ادامه داد:اسامي و كد نامزدي كليه نامزدهاي تائيد صلاحيت شده به تفكيك انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در شعب اخذ راي نصب شده است.

موسوی بیان کرد:مدارك لازم براي راي دادن شامل اصل شناسنامه به همراه کارت ملی یا شماره ملی می باشد.

موسوی حداقل  سن راي دهندگان را  ۱۸ سال تمام عنوان کرد و افزود:كليه متولدين ۲-۱۲-۱۳۸۰ و ماقبل آن می توانند در انتخابات شرکت کنند.

موسوی همچنین شعب اخذ رای در سراسر کشور را ۵۴ هزار و ۶۱۱ شعبه اخذ رای برشمرد.

دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات کشور بر توجه به اطلاعيه هاي صادره از سوي ستاد انتخابات كشور تاکید کرد و از مردم خواست  در ساعات اوليه صبح در شعب اخذ راي برای رای دادن حاضر باشند.


تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : آق قلا
  • بازدید : 450
  • کد خبر : 70765