عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » رزمایش بزرگ طرح نوروزی 1403 استان گلستان برگزار شد


رزمایش بزرگ طرح نوروزی 1403 استان گلستان برگزار شد

رزمایش بزرگ طرح نوروزی 1403 استان گلستان برگزار شد

 

رزمایش بزرگ ترافیکی و خدماتی ویژه نوروز 1403 با حضور دستگاه‌های نظامی، انتظامی و خدمات‌رسان عضو ستاد اجرایی خدمات سفر استان گلستان برگزار شد و دستگاه‌های عضو این ستاد کار خدمت‌رسانی به مسافران و میهمانان نوروزی را در سراسر استان آغاز می‌کنند.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، این رزمایش طرح بزرگ نوروزی صبح امروز دوشنبه 21 اسفندماه 1402 با حضور محمدجواد ساوری دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان گلستان و مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان، سردار محمدسعید فاضل دادگر فرمانده انتظامی گلستان و رئیس کمیته خدمات انتظامی امنیتی و ترافیک شهری ستاد، علیرضا طاقتی مدیرکل دفتر امور امنیتی و انتظامی استانداری گلستان و جمعی از مدیران کل و مسئولان دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان عضو ستاد اجرایی خدمات سفر استان در گرگان برگزار شد.
پیش‌بینی افزایش 8 درصدی تردد در جاده‌ها در ایام نوروز
فرمانده انتظامی گلستان در این مراسم گفت: طرح نوروزی ستاد اجرایی خدمات سفر استان گلستان با همراهی دستگاه‌های نظارتی و کنترلی و دستگاه‌های اجرایی استان از 25 اسفندماه 1402 لغایت 14 فروردین‌ماه 1403 به مدت 19 روز و با شعار «آرامش و امنیت سفر در بهار قرآن و عترت» در سطح استان اجرایی خواهد شد.
سردار محمدسعید فاضل دادگر تأکید کرد: همه دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد اجرایی خدمات سفر در کنار پلیس با تمام توان برای ایمنی و امنیت سفر در استان و میزبانی از مسافران پای‌کار هستند و تلاش می‌کنند.
او در ادامه خاطرنشان کرد: بر اساس پیش‌بینی‌ها نوروز سال 1403 افزایش هشت‌درصدی تردد در جاده‌ها را خواهیم داشت.
فرمانده انتظامی استان گلستان یادآور شد: خوشبختانه در حال حاضر حدود 8 درصد کاهش تلفات در تصادفات جاده‌های استان داریم که همین کاهش نیز قابل‌قبول پلیس نیست و حتماً باید در سال آینده این روند کاهشی آمار تداوم یابد.
او تصریح کرد: حضور همه دستگاه‌های نظارتی و کنترلی در سطح استان به‌علاوه تحول خوبی که در تعمیر و رفع خطر از معابر استان درنتیجه پیگیری‌های استاندار محترم گلستان و دستگاه‌ها اجرایی مرتبط صورت گرفته، به این کاهش تصادفات و تلفات کمک کرده است.
 
برخورد جدی پلیس با رانندگان متخلف
فاضل دادگر بیان کرد: تلفات و تصادفات جاده‌ای مرتبط با حدود 10 درصد از رانندگان متخلف و دارای ناهنجاری‌های رفتاری در تردد معابر استان است و پلیس حتماً با این قبیل افراد که نظم عمومی جاده‌های استان را برهم می‌زنند برخورد جدی می‌کند.
او با تأکید بر این‌که گلستان با برخورداری از تنوع اقوام، استان همدلی و وحدت است، گفت: تدابیر بسیار خوب در حوزه‌های میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان و نعمات الهی که به این استان عطاشده، در کنار روحیه سخاوت و میهمان‌نوازی اقوام نگارستان ایران موجب شده تا پیشرفت خوبی را در حوزه جذب گردشگر در استان شاهد باشیم و قطعاً این رونق گردشگری بر توسعه پایدار استان نیز کمک خواهد کرد.
 
رزرو 70 درصدی ظرفیت اقامتی تأسیسات گردشگری گلستان برای تعطیلات
دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان گلستان و مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان نیز در حاشیه این رزمایش بزرگ طرح نوروزی سال 1403، در مصاحبه با خبرنگاران گفت: با توجه به ابلاغ ستاد هماهنگی خدمات سفر کشور درباره سفرهای پایان سال و نوروز ۱۴۰۳ که امسال مصادف با ایام ماه مبارک رمضان است، مصوبه شورای فرهنگ عمومی منشور فعالیت ستاد اجرایی خدمات سفر استان است.
محمدجواد ساوری افزود: این مصوبه از سوی وزیر ارشاد و فرهنگ اسلامی به وزرای مربوطه و استان‌ها ابلاغ‌شده است. نحوه عملکرد در چارچوب مشخص و با رعایت حرمت ماه مبارک رمضان و رفاه حال مسافران و گردشگران تعیین‌شده است.
او بیان کرد: باتوجه‌به تقارن ماه مبارک رمضان و تعطیلات نوروز، پذیرایی از مهمانان با افطار ساده در مراکز بین‌راهی، بقاع متبرکه و… اجرایی خواهد شد و اجرای برنامه‌های فرهنگی و آیین‌ها و رسوم مذهبی این ماه از برنامه‌های دستگاه‌های فرهنگی عضو ستاد برای تعطیلات پایان سال و نوروز ۱۴۰۳ است.
دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان گلستان خاطرنشان کرد: ستاد اجرایی خدمات سفر استان از ماه‌های گذشته برای فراهم ساختن شرایط مطلوب میزبانی از مسافران در تعطیلات نوروز 1403 فعالیت خود را افزایش داده است و تاکنون علاوه بر برگزاری سه جلسه در سطح استانی، جلسات ستاد در 14 شهرستان نیز تشکیل‌شده است.
او در ادامه با اشاره به آمار و ارقام حوزه گردشگری در سال جاری، گفت: از ابتدای سال جاری بیش از 13 میلیون بازدید از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی استان و همچنین یک‌میلیون و 400 هزار اقامت در مراکز اقامتی استان به ثبت رسیده است.
ساوری بیان کرد: برای میزبانی از مسافران تعطیلات پایان سال و نوروز 1403 در 574 واحد اقامتی حوزه گردشگری دارای مجوز استان ظرفیت اقامت روزانه 11 هزار نفر شب پیش‌بینی و مهیا شده است.
او گفت: تاکنون 70 درصد ظرفیت‌های اقامتی حوزه گردشگری استان برای تعطیلات پیش رو رزرو شده است.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان اظهار امیدواری کرد در بهار قرآن و بهار طبیعت، با رعایت و حفظ حرمت ماه مبارک رمضان، هم‌وطنان سفر خوب و خوشی را به استان داشته باشند.
 

رزمایش بزرگ طرح نوروزی 1403 استان گلستان برگزار شد

 

رزمایش بزرگ طرح نوروزی 1403 استان گلستان برگزار شد

 

رزمایش بزرگ طرح نوروزی 1403 استان گلستان برگزار شد

 

رزمایش بزرگ طرح نوروزی 1403 استان گلستان برگزار شد

 

رزمایش بزرگ طرح نوروزی 1403 استان گلستان برگزار شد

 

رزمایش بزرگ طرح نوروزی 1403 استان گلستان برگزار شد

 

رزمایش بزرگ طرح نوروزی 1403 استان گلستان برگزار شد

 

رزمایش بزرگ طرح نوروزی 1403 استان گلستان برگزار شد

 

رزمایش بزرگ طرح نوروزی 1403 استان گلستان برگزار شد

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان
تأیید کننده خبر : مقسمی
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .