عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » اولین جلسه کارگروه تخصصی آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری های استان برگزار شد


اولین جلسه کارگروه تخصصی آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری های استان برگزار شد

اولین جلسه کارگروه تخصصی آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری های استان برگزار شد

 اولین جلسه کارگروه تخصصی آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری های استان با حضور مسوولین آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری های تابعه استان برگزار گردید.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراها در این جلسه ضمن بیان وظایف آتش نشانان، لزوم حفظ آمادگی بدنی و جسمانی و آموزش نیروهای آتش نشانی را مهم دانست و اظهار داشت: اولویت اول واحدهای آتش نشانی باید فرهنگ سازی بین آحاد جامعه و گروه های هدف و آموزش ایمنی به شهروندان باشد .
طیبه خلیلی افزود: با توجه به اینکه مدارس نیز خانه دوم دانش آموزان محسوب می گردد و اوقات دانش آموزان در مدارس و کلاس های درس سپری شده ، افزایش سطح ایمنی ، آموزش و پیشگیری و همچنین پوشش حوادث در سطح مدارس و مراکز آموزشی خواسته عموم مردم جامعه بوده و شایسته است تا با ارائه آموزش ها و مباحث ایمنی از سطح مهدهای کودک تا مقاطع دانشگاهی ، از بروز خطرات و مشکلات احتمالی جلوگیری شود .
وی گفت: علیرغم اینکه وظیفه خطیر یک آتش نشان ، مراقبت از جان و مال دیگران در برابر حوادث بوده لیکن متأسفانه برخی از مأمورین آتش نشانی از تجهیزات اولیه یک آتش نشان برای حفظ جان خود نیز محروم می باشند .
وی با اشاره به برگزاری همایش آتش نشان در 7 مهرماه که با حضور استاندار گلستان برگزار گردید بیان داشت: دستورات لازم هاشمی جهت پیگیری و احداث ایستگاه های آتش نشانی در شهرهای تابعه استان تا سطح استاندارد ، اولویت مهم دفتر امور شهری و شوراها می باشد .
وی در ادامه گفت: با پیگیری های مجدانه و مستمر دفاتر امور شهری و شوراها استانداری های سراسر کشور و حمایت های سازمان امور شهرداری ها و دهیاری های کشور و وزارت کشور ، شغل آتش نشان در زمره مشاغل سخت و زیان آور محسوب گردید و از ابتدای سال 1397 نیز متصدیان مشاغل عملیاتی آتش نشانی غیر مشمول قانون کار ، مشروط به اینکه مشترک صندوق تأمین اجتماعی باشند ، همانند مشمولان قانون کار مشمول عنوان مشاغل سخت و زیان آور و مزایای قانونی آن می گردند .
خلیلی افزود : باعنایت به گزارشات واصله ، متأسفانه برخی از اماکن آموزشی از ایمنی لازم برخوردار نبوده و دانش آموزان آن مراکز آموزشی درخطر وقوع حادثه می باشند که این امر یکی از مهمترین دغدغه های مدیریت شهری در بحث ایمنی در مدارس و اماکن آموزشی بوده که ضروری است بازدیدهای مستمر در این خصوص توسط واحدهای آتش نشانی با هماهنگی ادارات بهزیستی و آموزش و پرورش صورت پذیرد .
وی تشکیل کارگروه آتش نشانی و خدمات ایمنی را جهت حل مشکلات و بیان موضوعات تخصصی را یک امر ضروری و لازم اعلام و خواستار شناسنامه دار شدن ایستگاه های آتش نشانی و خدمات ایمنی در شهرهای تابعه استان و توجه و عنایت روزافزون شهرداران به واحدهای آتش نشانی و خدمات ایمنی شدند .

 

 

اولین جلسه کارگروه تخصصی آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری های استان برگزار شد

 


تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .