عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » خدمات رسانی یکپارچه سلامت به سیل زدگان در قالب سامانه ناب


خدمات رسانی یکپارچه سلامت به سیل زدگان در قالب سامانه ناب

خدمات رسانی یکپارچه سلامت به سیل زدگان در قالب سامانه ناب

الهه غیناقی مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری طی جلسه ای با حضور دکتر بی بی هاجر زحمتکش مشاور امور بانوان دانشگاه علوم پزشکی گلستان، وضعیت سلامت زنان و کودکان سیل زده را بررسی کرد.
مشاور امور بانوان دانشگاه علوم پزشکی گلستان با تشریح عملکرد سامانه الکترونیکی ناب اذعان کرد: در نظام سلامت کشور این سیستم مدیریت اطلاعات برای اولین بار در استان طراحی شده است؛ که در قالب آن تمام اطلاعات سلامت خانوارهای شهری و روستایی مناطق سیل زده جهت خدمات رسانی هدفمند و یکپارچه ثبت شده است.
دکتر بی بی هاجر زحمتکش با بیان اینکه خدمات سلامت به سیل زدگان در قالب پرونده سلامت الکترونیک (ناب) در گلستان ارائه می شود؛ افزود ارائه خدمات بهداشتی به سیل زدگان گلستان رایگان می باشد.
وی با اشاره به سیل ویرانگر استان گلستان که از 27 اسفند ماه سال 1397 با بارش های شدید آغاز شد؛ تصریح کرد: به محض شروع بارندگی ها اقدامات مدیریتی از سوی کلیه دستگاه های اجرایی، از جمله دانشگاه علوم پزشکی گلستان آغاز شد. وی خاطر نشان کرد: یکی از مهمترین اقدامات استقرار نظام مدیریت اطلاعات مبتنی بر وب در سامانه پرونده سلامت الکترونیک استان گلستان (ناب) بود.
زحمتکش اظهار کرد: با آغاز بحران سیل ضرورت ثبت اطلاعات مربوط به سیل و اقدامات مربوط به آن توسط تیم مدیریت بحران دانشگاه ابلاغ شد. بنابراین بلافاصله اقدامات لازم مربوط به طراحی بخش ها و قابلیت های جدید توسط تیم فنی و تیم مهندسی در سامانه ناب صورت گرفت.
مشاور امور بانوان دانشگاه علوم پزشکی گلستان تأکید کرد: در نظام سلامت کشور این سیستم مدیریت اطلاعات برای اولین بار طراحی شده است.
وی مهمترین اقداماتی که در خصوص ثبت رویدادهای مربوط به سیل در سامانه ناب صورت گرفت به شرح ذیل برشمرد:
- ثبت مکانهای رخداد سیل و آسیب ها در بخش بلایای سامانه ناب
- تعریف اردوگاه های محل استقرار سیل زدگان در سامانه ناب به همراه موقعیت جغرافیایی آنها
- امکان ثبت اطلاعات جمعیتی خانوارهای سیل زده در اردوگاه ها
- امکان ثبت خدمات و مراقبت های ارائه شده به افراد ساکن در اردوگاه
- امکان ثبت کمک های جمعیت هلال احمر برای خانوارهای سیل زده
- گزارش گیری اطلاعات دموگرافیک و خدمات ارائه شده برای سیل زدگان
دکتر زحمتکش از استقرار این سیستم برای اولین بار در بیمارستان های صحرایی خبر داد و گفت: پوشش خدمات به سطح دوم یعنی بیمارستان های صحرایی نیز توسعه پیدا می کند.
وی ابراز امیدواری کرد:با توجه به ثبت اطلاعات سیل زدگان در سامانه ناب امکان مدیریت بهتر منابع و خدمات ارائه شده به آنها فراهم گردیده است، که این امر باعث افزایش کارایی اقدامات و خدمات ارائه شده می شود.


تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : نصرتی
  • بازدید : 568
  • کد خبر : 59441