عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » درِ خانه امن به روی زنان خشونت دیده باز است


درِ خانه امن به روی زنان خشونت دیده باز است

درِ خانه امن به روی زنان خشونت دیده باز است
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان در بازدید از خانه امن گلستان و گفتگو با عوامل اجرایی این مرکز اقدامات تخصصی آنان را قابل تقدیر دانست و بر ضرورت آگاهی زنان خشونت دیده از باز بودن درِ خانه امن به روی آنان، تاکید کرد.
الهه غیناقی ابراز امیدواری کرد با استفاده از سرمایه های اجتماعی موجود و آگاهی بخشی در جامعه و همچنین آموزش زنان سرپرست خانوار و بدسرپرست در جهت شناخت بیشتر حقوق خود و اشتغال زایی و کارآفرینی و برگزاری دوره های آموزشی و تخصصی در زمینه های حرفه ای ویژه زنان مددجو ، به آنان برای غلبه بر مشکلاتشان کمک کنیم.
خانه امن گلستان وابسته به موسسه خیریه یاوران امام علی(ع) و تحت نظارت اداره کل بهزیستی استان از سال۱۳۹۶ به عنوان تنها مرکز تخصصی حمایت از زنان آسیب دیده از خشونت خانگی در گرگان راه اندازی شد.
این مرکز با هدف حمایت و توانمندسازی، زنانی که مورد آزار و خشونت‌های جسمی، جنسی، روانی و عاطفی قرار می‌گیرند را پس از مراجعه به اورژانس اجتماعی و با دستور قضایی پذیرش می کند.
زنان مددجو می توانند با فرزندان خود اعم از دختران تا سن ازدواج و پسران تا ۱۲ سال، در خانه امن اقامت گزینند و از کلیه خدمات تخصصی روانشناسی مددکاری حقوقی و پزشکی بهره مند شوند.
هاجربیگم شریف موسوی موسس خانه امن گلستان است که با همراهی ۷ پرسنل خود شامل(مسئول فنی، روانشناس، مددکار، مشاور حقوقی و مراقبین تخصصی) از ۳ سال پیش تا کنون، ۱۲۳ مورد از زنان تحت خشونت خانگی در سطح استان را مورد حمایت قرار داده است.
گفتنی است؛ با مداخلات و مشاوره‌های متخصصین خانواده در این مرکز تنها ۴ درصد از مراجعین به مرحله طلاق رسیده و مابقی به مصالحه و سازش رسیده اند.

درِ خانه امن به روی زنان خشونت دیده باز است

 


تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : نصرتی
  • بازدید : 572
  • کد خبر : 81319