عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » جلسه کارگروه مدیریت پسماند شهرستان آزادشهر برگزار شد


جلسه کارگروه مدیریت پسماند شهرستان آزادشهر برگزار شد

 

 جلسه کارگروه مدیریت پسماند شهرستان آزادشهر با حضور سید جواد کریمی سرپرست فرمانداری شهرستان آزادشهر، حجت الاسلام عین الله شهابی امام جمعه این شهرستان، مهندس ملک شاهکویی مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداریهای استان گلستان و سایر اعضای کارگروه در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت پسماند شهرداریهای استان گلستان مدیرعامل سازمان پسماند گلستان با اشاره به برخی مشکلات زیست محیطی سایت بازیافت زباله‌های شرق گلستان در حومه شهر آزادشهر گفت: در مکان‌یابی سایت فعلی کارشناسی دقیق و لازم انجام نشده که تلاش می‌کنیم برای رفع معضلات آن، مکان جدیدی تامین شود.

حسن ملک شاهکویی روز یکشنبه در جلسه کارگروه پسماند آزادشهر گفت: مطالعه تامین زمین مناسب برای بازیافت و دفن بهداشتی زباله‌های شرق گلستان توسط یک گروه از استادان و کارشناسان دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان درحال انجام است که به محض مشخص شدن زمین مناسب نسبت به جایجایی محل دفن سایت بازیافت زباله آزاشهر اقدام می‌شود.

وی افزود: نزدیکی به شهر و واقع شدن در کنار جاده بین المللی شمال - مشهد مکان فعلی بازیافت زباله آزادشهر سبب شده تا بوی ناشی از پردازش زباله‌ها و متصاعد شدن بوی گاز "متان" ناشی از انبار زباله‌ها مردم منطقه را آزار دهد.

به گفته وی، هم اکنون عملیات انتقال ۴۰ هزار لیتر شیرابه‌های سایت بازیافت زباله آزادشهر درحال انجام است.

مدیرعامل سازمان پسماند گلستان همچنین بابیان اینکه مکان جدید بازیافت زباله‌های شرق گلستان به احتمالی زیاد در اراضی کم بازده مناطق شمالی گنبدکاووس خواهد بود، بیان داشت: این مکان نباید هیچ گونه مشکل زیست محیطی یا مزاحمتی برای مردم، اراضی زارعی و منابع آبی زیرزمینی داشته باشد و سازمان محیط زیست هم آنرا تایید کند.

ملک شاهکویی، همچنین تخلیه روزانه چند هزار لیتر فضولات انسانی در حاشیه جاده‌ها و عرصه‌های جنگلی را از دیگر معضلات زیست محیطی گلستان دانست و برلزوم دقت بیشتر کارشناسان و محیط زیست در جانمایی واحدهای مرغداری و کشتارگاه‌های دام و طیور در این استان تاکید کرد.

 وی از برنامه ریزی برای رفع معضل حمل زباله‌ها توسط شهرداری‌های گلستان در قالب قرارداد با یک شرکت خصوصی خبر داد و گفت: غرس نهال در حاشیه سایت‌ بازیافت زباله در آزادشهر به کاهش مشکلات زیست محیط آن کمک می‌کند.

لازم به ذکر است ، از مجموع ورود روزانه ۳۲۰ تن زباله به سایت بازیافت آزادشهر، ۷۰ تن آن توسط شهروندان و روستاییان این شهرستان تولید و روانه این سایت می‌شود.

 
 

جلسه کارگروه مدیریت پسماند شهرستان آزادشهر برگزار شد

 

جلسه کارگروه مدیریت پسماند شهرستان آزادشهر برگزار شد

 

جلسه کارگروه مدیریت پسماند شهرستان آزادشهر برگزار شد

 

جلسه کارگروه مدیریت پسماند شهرستان آزادشهر برگزار شد

 

جلسه کارگروه مدیریت پسماند شهرستان آزادشهر برگزار شد

 


 

تأیید کننده خبر : کارشناس1
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : پسماند
  • بازدید : 361
  • کد خبر : 97884