عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » برای آبرسانی به روستاهای نوار مرز گنبدکاووس ۱۰ تانکر آبرسانی نیاز است

معاون استاندار و فرماندارویژه

برای آبرسانی به روستاهای نوار مرز گنبدکاووس ۱۰ تانکر آبرسانی نیاز است

برای آبرسانی به روستاهای نوار مرز گنبدکاووس ۱۰ تانکر آبرسانی نیاز است

دهرویه معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبدکاووس در نشست مشترک با شادمهر نماینده مجلس، پیرامون مسئله تامین آب روستاهای نوار مرز ، با بیان اینکه طرح بزرگ آبرسانی سد نرماب و مجتمع آبرسانی فجر و آب شیرین کن کرند از طرحهای آینده آبرسانی به نوار مرز است که امیدها را برای مرزنشینان زنده می‌کند بر لزوم انجام اقدامات عاجل در تامین آب شرب مرزنشینان تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی روابط عمومی فرمانداری ویژه ،مهدی دهرویه افزود: با توجه به خشکسالی مردم منطقه نیاز به آب شرب دارند که برای آبرسانی به آنها ۱۰ تانکر آبرسانی نیاز است و با ۶ تانکر این نیاز برطرف نمی‌شود.
وی افزود: مجتمع آبرسانی نوار مرزی فجر که ۹۲ روستا و ۲ شهر را با جمعیتی بالغ بر ۹۵ هزار نفر را تحت پوشش قرار میدهد طی سالهای گذشته آغاز عملیات اجرایی شده ولی به دلائل مختلف از جمله تخصیص اندک اعتبارات ۳۰ درصد پیشرفت داشته است در این راستا در سفر اسفند ریاست محترم جمهوری به گلستان ۲۰۰ میلیارد تومان برای رفع مشکل آب شرب روستاهای نوار مرزی تصویب شد که برای آبرسانی به نوار مرز ۳ و نیم میلیارد تومان تقاضا کردیم و انتظار داریم وضعیت خشکسالی منطقه مورد توجه مسئولان استانی باشد و با جدی شدن بحران بی آبی مردم در شرایط نبود زراعت و دام درآمد کمتری دارند و توان خرید آب شرب را ندارند شرایط برای بهبود آبرسانی فراهم شود.
وی با بیان انکه برای بهبود وضعیت مردم نقشه راه داشته باشیم افزود: قدردان تلاشهای استاندار و نماینده برای پیگیری مصوبات بویژه سفر ریاست محترم جمهوری و سفر نایب رییس مجلس هستیم.
نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: تفاهم نامه اجرای آب شیرین کن کرند منعقد شده و از اواخر فروردین به منابع آب پایدار در داشلی برون دست خواهیم یافت.
امانقلیچ شادمهر افزود: به سبب نبود منابع آب هم اکنون به ۱۴روستا از مجموع ۳۰روستای بخش مرزی داشلی برون گنبدکاووس به‌صورت سیار آبرسانی می‌شود که به دلیل وسعت بالای مناطق مرزی و پراکندگی روستاهای آن، مصائب و سختی‌های خاص خود را دارد.
وی با بیان اینکه خشکسالی برای مردم نجیب منطقه از زمستان آغاز شده است گفت: تکمیل مجتمع آبرسانی فجر به ۱۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد افزود: با پیگیری های بسیار و آوردن ۲۰ مدیر برای دیدن وضعیت مجتمع آبرسانی نوار مرز هنوز برخی مسئولان استانی بازدیدی نداشته اند.
حمید گوگلانی معاون هماهنگی امور عمرانی فرماندار ویژه نیز گفت: از ۲۰۸ میلیارد تومان اعتبارات تملک دارییهای شهرستان ۴۴ میلیاردو ۲۵۰ میلیون تومان را برای پروژه های آبرسانی مصوب شده است.
مدیرعامل آب و فاضلاب گلستان گفت: در رایزنیها با سردار آبرومند مدیر قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) مقرر شده فاز اول مجتمع فجر اجرایی شود.
ایرج حیدریان گفت: در بهره برداری از پروژه اگری بوغاز فجر یک از ۱۴ روستا ۷ روستااز نعمت آب شرب برخوردار خواهند شد و در تابستان سال‌جاری نیز برای تامین بخشی از آب شرب گنبدکاووس ۳حلقه چاه عمیق در منطقه ایگدر حفاری و وارد مدار بهره برداری شد و از بهمن ماه سال‌جاری عملیات حفاری ۳حلقه چاه جدید دیگر در محدوده شهر گنبد کاووس شروع شده است.
بخشدارداشلی برون گفت: ۴ حلقه چاه برای نوار مرز در حال اجراست که اگر فجر ۵ و فجر ۶ از اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومانی بهره‌مند شوند بخشی از مشکل اب روستاها حل می‌شود .
علی پورمندی افزود: کوچ مردم مرزبان مهاجرت و حاشیه نشینی بدنبال خواهد داشت که جبران ناپذیر است
معاون شرکت آب منطقه‌ای گلستان گفت: در طرح آبرسانی به روستاهای نوار مرز، سه حلقه چاه خردادماه حفر شده و ۳ حلقه چاه حفاری شده هم اکنون در شرف بهره برداری است و ۳ حلقه در سال جدید حفر خواهد شد که بخشی از نیاز آبی مرزنشینان را جبران خواهد کرد.
جواد تیموری افزود: در سومین سال خشکسالی بین ۳۵ تا ۴۰ درصد کاهش بارندگی و ۳۵۰ میلیون مترمکعب کاهش آبهای زیرزمینی داریم.
وی اولویت اول مدیریت روان آبها را در بارندگی آتی هدایت سیلاب  به سمت تالابها عنوان کردو افزود: پر کردن مخازن سد اینچه برون برای تامین آب کشاورزی در اولویت بعدی است.
توغدوری معاون آب و فاضلاب گنبدکاووس نیز گفت: پروژه های قیزلر و دماغ ۹۸ درصد پیشرفت دارد.


برای آبرسانی به روستاهای نوار مرز گنبدکاووس ۱۰ تانکر آبرسانی نیاز است

برای آبرسانی به روستاهای نوار مرز گنبدکاووس ۱۰ تانکر آبرسانی نیاز است


ارسال کننده خبر : فرمانداری گنبد کاووس
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 96
  • کد خبر : 100088