عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » سند پیشرفت جهادی و تحول اقتصادی شهرستان آزادشهر در حال تدوین است

فرماندار شهرستان آزادشهر در جلسه شورای اداری شهرستان:

سند پیشرفت جهادی و تحول اقتصادی شهرستان آزادشهر در حال تدوین است

سند پیشرفت جهادی و تحول اقتصادی شهرستان آزادشهر در حال تدوین است

 

 
فرماندار شهرستان آزادشهر گفت: سند پیشرفت جهادی و تحول اقتصادی شهرستان با مشارکت نخبگان و حوزه علمی در حال تدوین است.
به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان  ازادشهر؛ سید جواد کریمی در آخرین جلسه شورای اداری شهرستان اظهار کرد: در راستای توسعه و پیشرفت شهرستان، سند پیشرفت جهادی و تحول اقتصادی شهرستان با مشارکت نخبگان و حوزه علمی شهرستان در حال تدوین بوده و مراحل نهایی را می گذراند. این سند با هشت محور و ۲۰ مسئله راهبردها و اقدامات را تشریح خواهد کرد.
وی تصریح کرد:شناسایی ظرفیت و توانمندیهای شهرستان، راه اندازی هیات اندیشه ورز،پیگیری اجرای طرح های توسعه در دو محله کم برخوردار شهرستان به عنوان پایلوت و تهیه سند امایش سرزمینی برای سرمایه گذاران از جمله اقدامات امسال شهرستان ازادشهر است.
فرماندار شهرستان آزادشهر در ادامه جلسه شورای اداری شهرستان با اشاره به اجرای طرح نهضت ملی مسکن خاطرنشان کرد: در این راستا زمینی به مساحت ۲/۵ هکتار در قالب ۸۰ قطعه بصورت رایگان از بنیاد علوی دریافت شده است.
همچنین سه هکتار از اراضی شرکت گل چشمه نیز در قالب طرح نهضت ملی مسکن در نظر گرفته شده است.
وی ادامه داد: از محل تسهیلات تبصره ۱۶ و ۱۸ مبلغ ۹۷ میلیارد تومان با کارمزد چهار درصد در جهت اشتغالزایی و کارافرینی برای شهرستان در نظر گرفته شده است.
تسهیلات مشاغل خانگی از دو میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ به ۶ میلیارد تومان در سال جاری افزایش یافته است.
سید جواد کریمی سهم شهرستان آزادشهر را از محل تسهیلات رشد اقتصادی هشت درصدی ۶۲۱ میلیارد تومان دانست و گفت: طرح های مورد نظر در این حوزه بررسی و آماده و به ارزش ۷۵۰ میلیارد تومان به استان اعلام شده که ۴۵ درصد از منابع این تسهیلات در بخش روستایی خواهد بود.
سید جواد کریمی در ادامه جلسه شورای اداری شهرستان با تاکید بر پیگیری مصوبات سفر رئیس جمهور به استان گلستان بیان کرد: اعتبارات مصوبات سفر رئیس جمهور به استان گلستان برای شهرستان آزادشهر مبلغ ۶۸۲ میلیارد تومان در حوزه زیرساختی و زیربنایی بوده و تمام مدیران در راستای پیگیری و تخصیص این مصوبات نهایت تلاش را داشته باشند.
فرماندار شهرستان ازادشهر ابراز کرد: راه اندازی نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگا واتی به وسعت ۱۰ هکتار که زمین آن تامین شده در راستای تامین برق پایدار، استقرار بانک خون  بند ناف، راه اندازی کلانتری ۱۳ از جمله پروژه های مهم شهرستان بوده که در حال پیگیری است.
وی یاداور شد: مجتمع فرهنگی هنری شهرستان ازادشهر که حدود ۱۲ سال به صورت نیمه کاره رها شده بود بعد از سفر رییس جمهور به استان گلستان مورد توجه قرار گرفت و مبلغ ۳۵ میلیارد تومان برای تکمیل ان در نظر گرفته شده و امید داریم با پیگیری نماینده  مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی در سطح ملی این پروژه به زودی به بهره برداری برسد.
 

سند پیشرفت جهادی و تحول اقتصادی شهرستان آزادشهر در حال تدوین است

 

سند پیشرفت جهادی و تحول اقتصادی شهرستان آزادشهر در حال تدوین است

 

سند پیشرفت جهادی و تحول اقتصادی شهرستان آزادشهر در حال تدوین است

 








ارسال کننده خبر : فرمانداری آزادشهر
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : آزادشهر
  • بازدید : 262
  • کد خبر : 100236