عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » اختصاص ۴۰ میلیارد تومان برای طرح آبرسانی کلاله


اختصاص ۴۰ میلیارد تومان برای طرح آبرسانی کلاله

اختصاص ۴۰ میلیارد تومان برای طرح آبرسانی کلاله

فرماندار کلاله در گفتگویی با اعلام این خبر گفت: وزیر نیرو برای کمک به مدیریت بحران خشکسالی در این شهرستان دستور اختصاص ۴۰ میلیارد تومان برای تکمیل طرح آبرسانی کلاله صادر کرد.          

   به گزارش پایگاه اطلاع رسانی;فرهاد شیبک اظهارکرد: کلاله جزو شهرهایی است که طرح آبرسانی آن از سال ۱۳۹۱ با هدف تامین آب آشامیدنی شهر کلاله و روستاهای اقماری آن شامل "ای‌درویش، کوسه، قوجمز و اجن‌یلی" در افق ۱۴۱۵ با جمعیت تحت پوشش بیش از ۷۸ هزار نفر آغاز شد که قبل از سال ۱۴۰۰ فقط ۱۲ میلیارد تومان برای آن جذب و هزینه گردیده بود.

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ با پیگیری‌ استاندار، مسوولان استانی و نماینده مردم شرق استان در مجلس شورای اسلامی ۵۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان برای تکمیل طرح آبرسانی کلاله به حساب آب منطقه‌ای گلستان به عنوان مجری واریز شد.

فرماندار کلاله افزود: طرح آبرسانی شهر کلاله شامل تجهیز و تکمیل چندین حلقه چاه، ساخت مخزن ۲ هزار متر مکعبی، خط انتقال و ایستگاه پمپاژ است که تاکنون در مجموع اجرای آنها بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی اظهارکرد: در صورت تخصیص ۴۰ میلیارد تومان درخواستی از وزیر نیرو تا سال ۱۴۰۲، می‌توان امیدوار بود که بخشی از این طرح به بهره برداری برسد و مشکل آب شرب شهر کلاله تا حد زیادی رفع شود.

وی از کمبود نزدیک به ۷۰ لیتر بر ثانیه آب در شهر کلاله به دلیل کاهش بارندگی‌ها در سال گذشته و کم شدن سطح دبی چاه‌ها خبر داد و بیان کرد: نیاز آبی این شهر بیش از ۱۷۰ لیتر برثانیه است که در شرایط فعلی فقط امکان تامین ۱۰۸ لیتر برثانیه وجود دارد.

فرماندار کلاله افزود: کاهش سطح منابع آبی باعث درگیری بیش از ۶۰ درصد از ساکنان شهر کلاله از جمله خیابان‌های انقلاب، آزادی، امام خمینی(ره)، امام حسین(ع)، مسکن مهر، امام علی(ع) و الغدیر با قطعی چند ساعته آب آشامیدنی است.


ارسال کننده خبر : فرمانداری کلاله
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : کلاله
  • بازدید : 200
  • کد خبر : 100562