عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » ۱۵ روستای هدف توسعه باید طرح توسعه داشته باشند

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری ویژه

۱۵ روستای هدف توسعه باید طرح توسعه داشته باشند

 ۱۵ روستای هدف توسعه باید طرح توسعه داشته باشند

حمید گوگلانی گفت: روستا‌ها از ارکان تولید و اشتغال در کشور به شمار می‌روند و تدوین طرح توسعه روستا می‌تواند فرایند توسعه کارآفرینی را شتاب دهد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی روابط عمومی فرمانداری ویژه ، وی گفت: بر این اساس ظرفیت و مزیت سنجی هر روستا در زمینه‌های کشاورزی، دامداری، گردشگری و صنایع دستی احصا شده و انتظار می‌رود دهیاران در تحقق آن با مشارکت جوامعه محلی روستایی زمینه اشتغال روستائیان را فراهم کنتد.
وی افزود: عملکرد دهیاران ۱۵روستای هدف توسعه گنبدکاووس در ارزیابی دهیاران لحاظ میشود گفت: بر اساس این طرح، تمامی طرح‌های اشتغالزایی با مشارکت خود روستاییان اجرا می شود،
وی افزود: روستاهای هدف توسعه به تمام دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده و از نظر آب و برق و گاز در اولویت هستند و متقاضیان این روستاها می‌توانند با مراجعه به دستگاه‌های مربوطه از مزایای تسهیلات اشتغالزایی تبصره ۱۶ هم بهرهمند شوند.
وی با اشاره به لزوم مشارکت نخبگان روستایی در تهیه طرح توسعه روستا اظهار کرد: در چهارچوب این برنامه ها ظرفیت‌های بومی روستا‌های هدف در ابعاد اقتصادی، اشتغال و طرح‌های با اولویت اجرا مورد توجه قرار بگیرد.
وی ابراز امیدواری کرد در چهارچوب این اسناد توسعه‌ای، اجرای طرح‌های پیشران در روستاهای هدف توسعه اجرا شده و اهداف توسعه‌ای در این مناطق محقق شود.
وی افزود: اشتغال پایدار از مسیر فراگرفتن علم و مهارت ایجاد می‌شود بر همین اساس به دنبال این هستیم تا با ظرفیتی که مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان دارد بتوانیم در روستاهای هدف توسعه تحول ایجاد کنیم.
وی با بیان اینکه آموزش‌های مهارتی در روستاها نیازمند توسعه و تقویت است، تصریح کرد: آموزش ساکنین روستاها با هدف اثربخشی و تأثیرگذاری بیشتر آموزش‌های مهارتی، کمک به توسعه اقتصادی، عدالت آموزشی در مناطق روستایی، افزایش درآمد و کاهش هزینه‌های خانوار و در نهایت ماندگاری ساکنین در روستاها انجام می‌شود.
دهیاران باید روستاهای هدف توسعه را با رشته‌هایی که سبب توسعه هرچه بیشتر روستاها و رونق اقتصادی خانوارها خواهد شد همسو بسازند

 ۱۵ روستای هدف توسعه باید طرح توسعه داشته باشند

 ۱۵ روستای هدف توسعه باید طرح توسعه داشته باشند

 

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری گنبد کاووس
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 81
  • کد خبر : 100991