عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » ادارات و نهادها در تهیه گنجینه اسناد و معرفی مفاخر گلستان با ثبت احوال همکاری می‌کنند

معاون استاندار و فرماندارویژه

ادارات و نهادها در تهیه گنجینه اسناد و معرفی مفاخر گلستان با ثبت احوال همکاری می‌کنند

ادارات و نهادها در تهیه گنجینه اسناد و معرفی مفاخر گلستان با ثبت احوال همکاری می‌کنند

معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبدکاووس در جلسه ثبت وقایع حیاتی این شهرستان با مثبت ارزیابی کردن طرح ایجاد گنجینه اسناد و معرفی مفاخر گلستان و شهرستان ها در حوزه‌های گوناگون با پیشگامی اداره کل ثبت احوال ، اظهار داشت: آشنایی با مفاخر و بزرگان گذشته و آثار و تجربیات آنها همانند چراغ راهی برای آینده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی روابط عمومی فرمانداری ویژه ، مهدی دهرویه در این جلسه که باحضور مدیرکل ثبت احوال، روسای دانشگاه‌ها و برخی ادارات گنبدکاووس با موضوع مشارکت در تهیه گنجینه اسناد معرفی مفاخر گلستان برگزار شد افزود: این اقدام ارزشمند فرهنگی را می‌توان در راستای جهاد تبیین مدنظر رهبر معظم انقلاب مبنی بر بیان موفقیت‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی و مفاخر و بزرگان این مرز و بوم به مردم و نسل جوان دسته‌بندی و اجرا کرد.
وی اضافه کرد: برای موفقیت در این اقدام نیاز به تشکیل کارگروه‌های تخصصی در رسته‌های گوناگون برای جمع آوری اطلاعات مرتبط با مفاخر هر رسته از جمله نقش، آثار، تصمیمات تاثیرگذار و خلاقیت‌های آنها در زمان حیات داریم.
دهرویه ادامه داد: شهرستان تاریخی و فرهنگی گنبدکاووس در حوزه‌های گوناگون مفاخر و بزرگان زیادی دارد که معرفی آنها به مردم بالاخص نسل جوان ضروری است.
مدیرکل ثبت احوال گلستان اعلام کرد: این اداره کل با همراهی دیگر ادارات و نهادی مرتبط استانی و شهرستان‌ها و در طرحی ابتکاری گنجینه اسناد و معرفی مفاخر این استان را در حوزه‌های "علمی، ادبی، فرهنگی، هنری، اجتماعی، ورزشی، سیاسی، اقتصادی، دینی و ایثار و شهادت" آغاز کرد.
حمیدرضا مطیع گفت: این اقدام فرهنگی با هدف معرفی بهتر و بیشتر بزرگان، مفاخر و افراد برجسته این استان طی یک قرن اخیر و در حوزه‌های مختلف به نسل جوان و آینده و در راستای مصوبه جلسه شورای ثبت وقایع حیاتی گلستان در سوم دیماه سال قبل، صورت می‌گیرد.
وی افزود: مرحله شناسایی و جمع آوری اطلاعات، آثار و مدارک بجامانده از مفاخر گلستان از سوی اداره کل ثبت احوال و با همراهی ادارات و نهادهای مرتبط استانی و شهرستان‌ها با برگزاری نشست‌های هماهنگی درحال انجام است.
مطیع اضافه کرد: حداکثر تا یکماه آینده شیوه‌نامه جامع سطوح مفاخر و افراد شاخص گلستان و نحوه جمع آوری اطلاعات آن تدوین و برای ادارات مرتبط ارسال خواهد شد ضمن اینکه اداره کل ثبت احوال استان اسناد هویتی تمامی مفاخر و افراد شاخص استان از سال ۱۳۰۵ تاکنون را دارد.

مدیرکل ثبت احوال گلستان ادامه داد: پس از تهیه گنجینه اسناد و معرفی مفاخر استان، این گنجینه از طریق برپایی نمایشگاه‌های حضوری و مجازی، چاپ کتاب و آلبوم در اختیار افراد علاقمند به مطالعه و تحقیق و پژوهش قرار می‌گیرد.
وی بیان داشت: خلا وجود چنین گنجینه‌ای در گلستان که مفاخر و بزرگان زیادی در حوزه‌های مختلف "علمی، ادبی، فرهنگی، هنری، اجتماعی، ورزشی، سیاسی، اقتصادی، دینی و ایثار و شهادت" دارد، بشدت احساس می‌شود.
 معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرمانداری ویژه گنبدکاووس نیز بر لزوم همراهی ادارات و نهادها در ایجاد گنجینه اسناد و معرفی مفاخر این شهرستان تاکید کرد.
رضا اصالتی افزود: در این نشست مقرر شد، دانشگاهیان، شبکه بهداشت و درمان، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، فرهنگ و ارشاد اسلامی و ورزش و جوانان گنبدکاووس نسبت به ارائه بانک‌های اطلاعاتی از بزرگان و مفاخر حوزه فعالیت خود که پیش از این تهیه کردند به فرمانداری اقدام نمایند.

ادارات و نهادها در تهیه گنجینه اسناد و معرفی مفاخر گلستان با ثبت احوال همکاری می‌کنند

ادارات و نهادها در تهیه گنجینه اسناد و معرفی مفاخر گلستان با ثبت احوال همکاری می‌کنند


ارسال کننده خبر : فرمانداری گنبد کاووس
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 198
  • کد خبر : 101103