عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » نگاه پیشگیرانه رویکرد اصلی در مواجهه با تنش آبی در گنبدکاووس است

معاون استاندار و فرماندارویژه

نگاه پیشگیرانه رویکرد اصلی در مواجهه با تنش آبی در گنبدکاووس است

نگاه پیشگیرانه رویکرد اصلی در مواجهه با تنش آبی در گنبدکاووس است

معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبدکاووس در جلسه ای که به منظور بررسی جزئیات، آخرین روند پیگیری و اجرای مصوبات جلسه تنش آبی با ریاست استاندار محترم و حضور نمایندگان محترم شهرستانهای استان در فروردین ماه، و مصوبه شورای تامین شهرستان به رفع موانع اجرای مصوبات مذکور  برگزار شد اظهار داشت: در طرح کاهش تنش آبی گلستان ۱۰ میلیارد تومان به شهرستان گنبدکاووس اختصاص داده شده است.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی فرمانداری ویژه گنبدکاووس مهدی دهرویه با اشاره به جلسه استاندار گلستان در بررسی طرح‌ها و مصوبات حوزه آب برای شهرستان‌ها و جلسه با نمایندگان مجلس شورای اسلامی، فرمانداران و مدیران و بررسی آخرین وضعیت اجرای طرح‌ها و مصوبات گفت: از ۱۰۹ مصوبه بررسی شده در استان ۷ مصوبه مربوط به شهرستان گنبدکاووس است اکثر مصوبات اجرایی شده از  و برخی مصوبات منتظر اقدامات و تزریق تجهیزات از استان برای اتمام پروژه است که نیازمند اهتمام جدی ادارات کل آب و فاضلاب و آب منطقه ای است.
وی بر لزوم اجرای کامل مصوبات در موعد مقرر مورد تاکید استاندار محترم اشاره و افزود: موضوع تنش آبی موضوع جدی است و تنش آبی در گنبدکاووس وضعیت حادتری نسبت به دیگر نقاط استان دارد.
وی همچنین افزود:به دلیل اهمیت مسئله آب در شهرستان گنبدکاووس ۴۰ درصد اعتبارات تملک داراییهای شهرستان در سال گذشته به فصل آب اختصاص داشت و با تخصیص اعتبارات و پیگیریها و تلاش های بسیار و استفاده از ظرفیت خیرین بسیاری از مسائل آبی شهرستان تا حدود زیادی مرتفع شد.
وی با بیان اینکه ۲۵ روستای شهرستان گنبدکاووس با تنش آبی شدید مواجه هستند افزود: افزوده شدن بار مصرف آب در روستاهای اقماری بر شهر، تنش آبی ناشی از خشکسالی، تلاش برای افزایش ناوگان آبرسانی سیار، مسئله آب را به اولویت اول شهرستان گنبدکاووس تبدیل کرده و باید با کارجهادی و انجام تعهدات آخرین اقدامات اجرا، تسریع و بررسی شود.
وی بر تخصیص ۳ تانکر آبرسانی ، تجهیز و راه اندازی چاههای در حال اقدام، از جمله پلی حاجی با رایزنی با دادستان در خصوص تسریع در رسیدگی به وضعیت مالکیت زمین، حاجیلر قلعه، پیرحاجی، زابل آباد که در مرحله آزمایش پمپاژاست ،فجر ۴ و ۵ که ترانس باید نصب شود ،کرکلی ،قراول تپه، آق آباد که اجرای پروژه باید با ترک تشریفات انجام شود تاکید کرد و افزود: برای نورآباد و آبادان تپه، حسن آباد، ۴ میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده شده است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گلستان نیز با بیان اینکه ۹ روستا دارای تنش آبی در پروژه توحید قرار دارند افزود: تکمیل و تجهیز مخازن قورپلیجه، دیگچه، کاکا، ایمر ملاساری هنوز تامین اعتبار نشده است و مهندسی مجدد چاههای ۴، ۱۰ و ۱۴ ایگدر در دست اقدام است
ابوالفضل رحیمی گفت: چاههای ۱۳ و ۱۹ ،۴ مهندسی مجدد شده است.

نگاه پیشگیرانه رویکرد اصلی در مواجهه با تنش آبی در گنبدکاووس است

نگاه پیشگیرانه رویکرد اصلی در مواجهه با تنش آبی در گنبدکاووس است


ارسال کننده خبر : فرمانداری گنبد کاووس
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 182
  • کد خبر : 102200