عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » مراسم سالروز شهادت شهید بهشتی در مراوه تپه برگزار شد


مراسم سالروز شهادت شهید بهشتی در مراوه تپه برگزار شد

مراسم سالروز شهادت شهید بهشتی در مراوه تپه برگزار شد

 اسماعیل تاجی فرماندار شهرستان مراوه تپه در جمع مسئولین ادارات و نهاد های دولتی و مردم در مراسم گرامیداشت شهادت دکتر بهشتی و یارانش و روز قوه قضاییه گفت: انفجار تروریستی 7 تیر ماه 1360 از بزرگترین انفجارهای تروریستی تاریخ جمهوری اسلامی ایران است كه طی آن آیت‌الله دکتر سیدمحمد حسینی بهشتی و 72 تن از مسئولان نظام كه عمدتا از اعضای حزب جمهوری اسلامی بودند ترور شده و به شهادت رسیدند. 

وی در ادامه به ابعاد شخصیتی دکتر بهشتی پرداخت و افزود: شهید بهشتی از جمله کسانی است که خود را «شیفتگان خدمت نه تشنگان قدرت» معرفی کرده است، جان خود را نیز در همین راه خالصانه اهدا کرد تا بدانیم که لذت خدمت را حتی با شیرینی قدرت نمی توان درک کرد و اینجاست که باید با خدمت صادقانه، حلاوت زندگی را به معنا نشست.

وی به شخصیت مظلوم دکتر بهشتی اشاره کرد و ظهار داشت: شخصیت استثنایی آیت اللّه دكتر بهشتى، این فرزانه فاضل، تا هنگامی كه در قید حیات بود، هم چنان غریب و ناشناخته مانده بود. البته نمرودیان زمان او را خوب شناختند و به خوبی می دانستند كه او یكی از اركان این نظام مقدس اسلامی است و نقش مهم و تعیین كننده ای در تداوم بخشی به اهداف انقلاب اسلامی دارد. چون وجود او را مانعی در راه رسیدن به اهداف شوم شان می دیدند، لذا برای نیل به مقاصد شوم شان نخست اقدام به ترور شخصیت او نمودند.

تاجی گفت: اندیشه و مشی سیاسی و اجتماعی شهید مظلوم بهشتی ناشی از ایدئولوژی اسلامی و نحوه برداشت او از تعالیم اسلام بود. او را باید یك عالم اسلام شناس و یك مصلح روحانی دانست كه به شیوه صددرصد اسلامی و بدون دنباله روی از غرب یا التقاط میان اسلام و شیوه های غربى، طالب اصلاح جامعه بود.

وی در ادامه سالروز وفات حضرت خدیجه را تسلیت گفت و بیان داشت: حضرت خدیجه علیهاالسلام در 24 سال زندگی مشترک با پیامبر گرامی اسلام، خدمات بسیاری برای آن بزرگوار و دین اسلام انجام داد. حمایت‏های مالی، روحی، عاطفی از حضرت محمد صلی‏ الله ‏علیه ‏و‏آله ، تصدیق و تأیید پیامبر در روزگاری که هیچ کس تأییدش نمی‏کرد و یاری ایشان در برابر آزار مشرکان، گوشه ‏هایی از این خدمات ارزشمند است. حضرت خدیجه علیهاالسلام پس از ازدواج با پیامبر، دارایی‏ اش را به ایشان بخشید تا آن را هرگونه می‏خواهد مصرف کند. رسول گرامی اسلام در این زمینه می‏فرماید: «هیچ ثروتی به اندازه ثروت خدیجه علیهالسلام برای من سودمند نبود.»

 در ادامه حجت الاسلام و المسلمین شیرغلامی ریاست دادگستری شهرستان مراوه تپه  ضمن گرامیداشت یاد شهید بهشتی و یارانش در جمع مسئولین ادارات به نقش علماء در جامعه پرداخت و گفت: علماء نقش ویژه ای در پیشرفت جامعه (چه اهل سنت و چه اهل تشیع) دارند و از به وجود آمدن بدعت جلوگیری می کنند و طرفدار حق می باشند . علماء در بصیرت افزایی مردم نقش بسزایی دارند و می توانند مردم را ارشد و راهنمایی نمایند .علماء در شرایط حساس نگهبان جامعه می باشند و نمی گذارند دین نابود شود که یکی از این علماء  به حق شهید دکتر بهشتی بود .

ایشان در ادامه به ویژگی های منافق پرداختند و اظهار داشتند : جنگ با منافق یک جنگ بسیار سخت است زیرا منافق  از راه دوستی وارد می شود و شناسایی آن بسیار سخت است و منافقین کور دل  هرگز نتوانستند با منطق شهید بهشتی مقابله نمایند پس ایشان را به شهادت رسانیدند .

وی در ادامه به نقش قوه قضاییه پرداختند و بیان نمودند : در ماده 156 قانون اساسی وظیفه قوه قضاییه بیان شده است .  باید یک دستگاه قضایی محکم و قوی وجود داشته باشد تا بتوان با مجرمین و منحرفین مبارزه نماید و اگر نیروی انتظامی و نظامی و قوه قضاییه نباشد عده ای به حق خود راضی نیستند و برای به دست آوردن مال و ثروت  به بیت المال و جان و مال مردم خیانت و تعرض می کنند پس باید یک نیروی بازدارنده وجود داشته باشد تا امنیت در کشور برقرار باشد .

مراسم سالروز شهادت شهید بهشتی در مراوه تپه برگزار شد

 

مراسم سالروز شهادت شهید بهشتی در مراوه تپه برگزار شد

 

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری مراوه تپه
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .