عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » سطح کشت شالی در شهرستان گنبد 85 درصد کاهش یافته است


سطح کشت شالی در شهرستان گنبد 85 درصد کاهش یافته است

سطح کشت شالی در شهرستان گنبد 85 درصد کاهش یافته است

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان گنبد کاووس در جلسه ستاد مدیریت بحران گفت: با اقدامات انجام شده در خصوص بحران آب که اولویت شهرستان است سطح کشت شالی در شهرستان 85 درصد کاهش یافته است.
مهندس حمیدی افزود: در شورای حفاظت از منابع آب مصوبات زیادی از جمله لزوم لایروبی چاهها ، احداث یک حلقه چاه در شمال شهرستان، سرعت دادن به ناوگان آبرسانی به روستاها و استفاده از آب شیرین کن در نوار مرز داشتیم که برای تحقق آنها مساعدت مسئولان استان لازم است .
وی تصریح کرد: با اقداماتی که انجام شده میزان موتور پمپهای غیر مجاز در شهرستان کاهش یافته و از 90 پمپ غیر مجاز برداشت آب به 2 پمپ رسیده است که آن هم جمع آوری خواهد شد.
وی از مدیریت بحران آتش سوزی در شهرستان با کمترین خسارات وارده خبر داد.

حمیدی در پایان تأکید کرد: دستگاههای اجرایی پروژه های مدیریت بحران را در قالب اعتبارات تملک داراییهای شهرستان تعریف کنند تا اعتبارات پیشگیری از بحران به شهرستان تخصیص پیدا کند.
مقدم مدیر کل مدیریت بحران استانداری گلستان نیز در این جلسه با اشاره به رویکرد های ستاد بحران در کاهش آسیب پذیری پروژه های استان اظهار داشت: در اجرای برنامه های ستاد مدیریت بحران استان گلستان در کشور پیشرو است.
وی نقش مردم را در پیشگیری و کاهش خسارات بحران موثر دانست و افزود: باید بیمه را در بین آحاد جامعه به ویژه کشاورزان ترویج کرد تا بشود از کشاورزان و مردم در مراتع بحران حمایت کرد.
مقدم بر لزوم نظارت فنی دقیق بر ساخت و سازهای شهری و روستایی تاکید کرد و گفت: در طرحهای هادی روستایی هم باید بازنگری انجام شود.
وی بحرانهای گریبانگر استان را خشکسالی سیل و ریز گردها عنوان کرد.

سطح کشت شالی در شهرستان گنبد 85 درصد کاهش یافته است

 

سطح کشت شالی در شهرستان گنبد 85 درصد کاهش یافته است

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری گنبد کاووس
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 807
  • کد خبر : 10434