عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » برگزاری جلسه شورای اداری شهرستان ترکمن با حضور رییس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور


برگزاری جلسه شورای اداری شهرستان ترکمن با حضور رییس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور

برگزاری جلسه شورای اداری شهرستان ترکمن با حضور رییس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور

جلسه شورای اداری شهرستان ترکمن با حضور رییس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری ترکمن، صبح سه شنبه با حضور نازقلچی فرماندار، شیرنگی معاون فرماندار، الحاج آخوند عابدی کُر و حجت الاسلام منصوری امامان جمعه، حجت الاسلام والمسلمین علی خیرخواه مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت و رییس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور و مديران دستگاههاي اجرايي در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

در این جلسه فرماندار شهرستان ترکمن ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات مدعوین شهادت مولای متقیان حضرت علی (ع) را تسلیت گفته و در ادامه با ذکر حدیثی از پیامبر اکرم (ص) گفت: ماه رمضان ماه برکت، رحمت و مغفرت است که حتی نفسهای شما در آن تسبیح و خوابتان در آن عبادت، عملتان در آن مقبول و دعاهایتان در آن مستجاب است.

نازقلچی با تاکید بر حضور در شبهای قدر بیان کرد: شب قدر از شب هایی است که برتر از هزار ماه است و فرشتگان در این شب به اذن خداوند می آیند و جمیع مقدرات بندگان را در ظول سال تعیین می کنند. لذا وجود این شبها در این ماه مبارک نعمت و موهبتی الهی است پس همه تلاش کنیم با فراهم آوردن زمینه مناسب بهترین سرنوشت را برای خودمان رقم بزنیم.

وی با اشاره به وضعیت اسفبار مردم یمن، رژیم آل سعود را رژیمی سفاک و ددمنش و کودک کش معرفی کرده و جنایات ضد بشری این رژیم را شدیدا محکوم کردند.

فرماندار ترکمن با بیان مظلومیت مردم یمن و فلسطین از همه مسلمانان جهان بویژه مردم انقلابی، وفادار و همیشه در صحنه شهرستان ترکمن خواست که در حمایت از مظلومین و ستمدیدگان جهان همپای ملت شریف ایران در راهپیمایی روز قدس شرکت کنند.

نازقلچی در ادامه با اشاره به تلاشها و زحمات تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان گفت: در روزهای حساس و سرنوشت سازی قرار داریم و امیدوار هستیم که با تلاش تیم مذاکره کننده، نتیجه مذاکرات به نفع ملت بزرگ ایران رقم خورده تا مردم ما به حق خود برسند.

وی از تحریم ها بعنوان یک اهرم فشار ناجوانمردانه از سوی غربیها بر علیه مردم ایران یاد کرد و اظهار داشت: مردم ما از این گونه اقدامات هیچ گونه هراسی نداشته و تا پای جان بر آرمانها و ارزشهای انقلاب و نظام پافشاری کرده و خواهند کرد.

نماینده عالی دولت در شهرستان با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری و اشاره به سه نکته مهم در مینه مذاکرات و تیم هسته ای گفت: ایشان فرموردند این تیم با غیرت ملی، دقت کامل و با قصد باز کردن گره و پیش بردن کار کشور در مقابل تعداد کثیر مذاکره کنندگان و طرفهای مقابل مشغول تلاش و انصافا با شجاعت مواضع را بیان و دنبال می کنند.

نازقلچی در بخش دیگری از صحبتهای خود به انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری اشاره کرده و گفت: یکی از موضوعات مهم کشوری در سالجاری انتخابات است. رویداد مهمی که در طول 36 سال گذشته سالی یکبار اتفاق افتاده و مردم نیز با حضور پرشور و نشاط خودشان ثابت کردند که نسبت به سرنوشت خود و کشور بی تفاوت نبوده و هر لحظه که لازم باشد حاضرند برای حفظ آرمانها و ارزشهای نظام به میدان آمده و با وحدت و انسجام نقشه ها و توطئه های دشمنان را خنثی ککند.

وی افزود: حضرت امام فرمودند صندوق رای زبان گویای ملت است و وظیفه ماست که از حقوق رای دهندگان و انتخاب شوندگان دفاع کرده و یک انتخابات آزاد، سالم و رقابتی را برگزار کنیم.

وی همچنین از همه مسئولین خواست که شرایط حضور و مشارکت مردم را برای خلق حماسه ای دیگر فراهم کنند.

وی سپس از تشکیل ستاد انتخابات شهرستان خبر داد و گفت: انشالله تلاش خواهیم کرد در راستای منویات مقام معظم رهبری و با توجه به تاکیدات ریاست محترم جمهوری با حضور و مشارکت تمامی اقشار جامعه انتخابات خوبی را در شهرستان داشته باشیم.

فرماندار ترکمن سپس با توجه به فصل گرما و بالا رفتن مصرف آب و برق از مردم خواست که الگوی مصرف را رعایت کرده و به مسئولین مربوطه یادآور شد که ضمن آموزش مردم جهت رعایت الگوی مصرف تلاش کنند که مردم در این ایام دچار مشکل نشوند.

وی همچنین ضمن تشکر از زحمات اداره کشاورزی گزارشی از روند خرید گندم، جو و کلزا ارائه و گفت: مجموعا در سالجاری 68 هزار تن گندم، 29 هزار تن جو و 50 تن کلزا از کشاورزان منطقهع خریداری شده است.

در پایان همچنین از مدیر کل شیلات تشکر کرد و گفت: با همت و تلاش پرسنل زحمتکش این اداره در راستای تقویت ذخایر دریایی 90 میلیون قطعه بچه ماهی استخوانی در رودخانه قره سو رهاسازی شده است تا انشالله ضمن اینکه ذخایر دریایی حفظ و تقویت می شوند معیشت مردم نیز مورد توجه قرار گرفته و تامین شود.

در ادامه حجت الاسلام خیرخواه ضمن تبریک ماه مبارک رمضان و آرزوی قبولی طاعات و عبادات مدعوین شهادت حضرت علی (ع) را تسلیت عرض کرده و گفت: ماه رمضان امتیازات زیادی دارد از جمله اینکه در طول سال خداوند تبارک و تعالی فقط یک ماه را برای روزه و عبادت قرار داده، بهترین فرصتی که انسان می تواند با شیطان بیرونی و درونی مبارزه کند ماه مبارک رمضان است.

رئیس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور افزود: باید از لحظه لحظه و ساعات این ماه عزیز بهره ببریم خصوصا اوقات سحر.

وی با بیان ضرورت ترویج آموزه های دینی در این ماه اظهار کرد: رمضان ماهی است که نگاه انسان از فرد محوری خارج شده و به سمت اجتماعی شدن سوق پیدا می کند.

حجت الاسلام خیرخواه گفت: امام خمینی (ره) فرمودند در ماه رمضان باید روز قدس را باشکوه برگزار کنیم. این نگاه، نگاه اجتماعی است که از سوی حضرت امام مطرح شد.

وی سپس با تاکید بر مساله وحدت در استان گلستان و شهرستان ترکمن اظهار داشت: استان گلستان نماد وحدت در کشور است لذا دشمنان در تلاش هستند که به آن خدشه وارد کنند و انسجام ما را از بین برده و بذر دوگانگی را در بین ما بپرورانند پس ما باید آگاه باشیم تا دشمن نتواند بین شیعه و سنی اختلاف ایجاد کرده و وحدت ما را از بین ببرد آنها در صدد هستند با اسلام هراسی مردم را از اسلام  بترسانند و چهره ای دیگری از اسلم در نزد افکار عمومی ترسیم کنند.

وی در پایان ضمن دعوت مردم به شرکت در راهپیمایی روز قدس این روز را روز حیات اسلام و دفاع از مظلومان خواند.

برگزاری جلسه شورای اداری شهرستان ترکمن با حضور رییس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور

 

برگزاری جلسه شورای اداری شهرستان ترکمن با حضور رییس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور

 

برگزاری جلسه شورای اداری شهرستان ترکمن با حضور رییس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور

 

برگزاری جلسه شورای اداری شهرستان ترکمن با حضور رییس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری بندرترکمن
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .