عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » آئین رونمایی و افتتاح دهکده زعفران در روستای پنو شهرستان گالیکش برگزار شد

در مراسمی با حضور فرماندار گالیکش و مدیر بنياد برکت استان؛

آئین رونمایی و افتتاح دهکده زعفران در روستای پنو شهرستان گالیکش برگزار شد

آئین رونمایی و افتتاح دهکده زعفران در روستای پنو شهرستان گالیکش برگزار شد

در مراسمی با حضور میرنیا فرماندار گالیکش، زارعی مدیر بنياد برکت استان، خسروی بخشدار مرکزی و مدیران بنیاد برکت، جهاد کشاورزی و اداره تعاون شهرستان و دیگر مسئولین محلی، آئین رونمایی و افتتاح نخستین دهکده زعفران در شهرستان گالیکش در روستای کوهستانی پنو از توابع بخش مرکزی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری گالیکش، محمدرضا میرنیا فرماندار شهرستان پیش‌ازظهر دوشنبه ۱۵ آبان ماه در مراسم رونمایی و افتتاح دهکده زعفران در روستای پنو با بیان اینکه این دهکده می‌تواند قدمی موثر در شکوفایی پتانسیل‌های روستایی شهرستان باشد، اظهار داشت: با کاشت زعفران در روستای پنو از بخش مرکزی گالیکش که در مساحتی به میزان ۶.۵ هکتار صورت گرفته، کشاورزان این روستا عملا وارد مرحله دیگری از توسعه اقتصادی و تولید شده‌اند. لذا توسعه این نوع از کشت می‌تواند در توسعه پایدار روستا و در نتیجه توسعه صنعت گردشگری و اشتغالزایی روستاهای شهرستان نقش مهمی ایفا نماید.

محمدرضا میرنیا افزود: برای اجرای این طرح در ۲۳ قطعه زمین، مبلغ ۱۲ میلیارد تومان در قالب تسهیلات کم بهره اختصاص یافته و در نتیجه برای ۲۷ نفر به‌صورت ثابت و مستقیم ایجاد اشتغال شده و همچنین برای ۶۰ نفر نیز به‌طور غیرمستقیم درآمدزایی شده است.

وی شهرستان گالیکش را به دلیل تنوع اقلیم و شرایط آب و هوایی یکی از قطب‌های کشت گیاهان دارویی در شرق استان برشمرد و اضافه کرد: میزان درآمد حاصل از کاشت زعفران در هر هزار مترمربع به‌طور میانگین هر سال ۱۰۰ میلیون تومان است و دوره برداشت نیز ۷ ساله می‌باشد. از طرفی ایجاد یک واحد فرآوری در سطح شهرستان نیز برای سال آینده دیده شده است.

گفتنی است روستای پنو از توابع بخش مرکزی شهرستان گالیکش با ۵۳۰ نفر جمعیت و ۲۳۵ خانوار با جاذبه‌‌های گردشگری از جمله چشمه، آبشار و غار از جمله غار حمام خدایی در فاصله ۴۸ کیلومتری شمال شرقی شهر گالیکش و در مسیر جاده کوهستانی و جذاب منتهی به دو استان سمنان و خراسان شمالی قرار دارد.

 

 

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری گالیکش
تأیید کننده خبر : مقسمی
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گالیکش
  • بازدید : 171
  • کد خبر : 107308