عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » گرگان باید پایتخت کتاب ایران شود

فرماندار مرکز استان:

گرگان باید پایتخت کتاب ایران شود

گرگان باید پایتخت کتاب ایران شود

"یحیی خاکی"فرماندار مرکز استان در مراسم افتتاحیه طرح کیف کتاب (شبکه کتاب رسانی به مناطق محروم) با تسلیت به مناسبت شهادت پاسدار مدافع حرم شهید "قاسم غریب" گفت: گرگان از قدیم تاکنون ظرفیتهای مطلوبی را در حوزه کتاب و کتابخوانی داشته است ،کما اینکه ابن سینا کتاب قانون را در گرگان نوشت و در این زمینه باید تلاش شود تا گرگان پایتخت کتاب ایران شود .

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان گرگان ،دکتر خاکی در این جلسه اظهار داشت: موضوع کتاب و کتابخوانی در آموزه های دینی مورد توجه قرار گرفته است و اولین آیه شریفه که بر پیامبر اکرم(ص) ابلاغ گردید با اقرا آغاز شد و بزرگان دین نیز به اهمیت کتاب و کتابخوانی توجه ویژه ای داشته اند .

وی بیان داشت:همه دوستان و دلسوزان کمک نمایند تا بسترها و نهادهای دولتی و اجتماعی که می توانند به این مهم کمک نمایند شناسایی کنند تا مشخص شود هر کدام از این نهادها چه سهمی در راستای رسیدن به این هدف مهم خواهند داشت .

خاکی با توجه به فضای باز سیاسی و پیشرفت های زیرساخت عمرانی در شهرستان گرگان افزود: کلان شهر شدن گرگان نیازمند توسعه همه جانبه است و توسعه فرهنگی به موازات شاخصه های دیگر توسعه سیاسی و عمرانی منجر به توسعه همگون مبتنی بر ارزش های جامعه می شود .

فرماندار گرگان کتاب را حافظ احیاء تفکر در جامعه عنوان کرد و افزود: منبأ و بنیاد اساسی جامعه فرهنک کتاب و کتابخوانی می باشد و در این راستا مهمترین و بنیانی ترین گام است و برنامه ریزی مهمترین بخش برای بسط و گسترش کتابخوانی ارزیابی می شود.

یحیی خاکی با بیان اینکه بستر و مبنا کتابخوانی در کودکی و نوجوانی شکل می گیرد گفت: باید از همه ظرفیت ها و شناسایی نهادهای دولتی و غیردولتی کمک بگیریم و بتوانیم این فرهنگ را در جامعه نهادینه نماییم.

فرماندارطرح کیف کتاب را از طرح های مطلوب در راستای توسعه فرهنگی عنوان و ابراز امیدواری کرد این طرح باعث برانگیخته شدن استعدادها و اندیشه ها در لایه های پنهان جامعه شهری و روستاهای دور و نزدیک گرگان می شود.

لازم بذکر است دراین مراسم مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان و رییس شهرستان گرگان،بخشدار مرکزی ، ریس فرهنگ و ارشاد اسلامی گرگان ،رییس اداره تبلیغات اسلامی گرگان ، رییس دانشگاه علمی و کاربردی استان حضور داشتند و در پایان به رابطین کیف های کتاب تحویل داده شد .

گرگان باید پایتخت کتاب ایران شود

 

گرگان باید پایتخت کتاب ایران شود

 

گرگان باید پایتخت کتاب ایران شود

 

گرگان باید پایتخت کتاب ایران شود

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری گرگان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گرگان
  • بازدید : 1071
  • کد خبر : 10810