عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » بیش از ۳ هزار معلول از خدمات بهزیستی در کلاله بهره مند می شوند‌

فرماندار کلاله :

بیش از ۳ هزار معلول از خدمات بهزیستی در کلاله بهره مند می شوند‌

 بیش از ۳ هزار معلول از خدمات بهزیستی در کلاله بهره مند می شوند‌

فرماندار ‌کلاله گفت: در شهرستان کلاله ۳ هزار و ۷۰۵ نفر در بخش های مختلف تحت پوشش بهزیستی هستند و بیش از ۳ هزار معلول خدمات دریافت می‌کنند.

 به گزارش روابط عمومی فرمانداری کلاله ،نصرت برزگر اظهار داشت: از مجموع 3 هزار و 705 نفر تحت پوشش بهزیستی شهرستان 3 هزار و 148 نفر معلول و 557 نفر زن سرپرست خانوار بی‌سرپرست، بدسرپرست و در معرض آسیب هستند.

وی افزود: معلولان یکی از گروه‌های هدف بهزیستی بوده و این اداره به این قشر خدماتی را در راستای برطرف شدن مشکلات آن‌ها ارائه می‌دهد.

فرماندار کلاله تصریح کرد: اداره شهرستان به این قشر از افراد خدماتی همچون مستمری به صورت ماهانه پرداخت و وسایلی مانند ویلچر، عصا و دیگر امکانات و وسایل مورد نیاز آن‌ها را تأمین می‌کند.

وی افزود: 508 معلول و 557 زن سرپرست خانوار از مستمری ماهانه 53 تا 100 هزار تومانی اداره بهزیستی بهره‌مند می‌شوند.

فرماندار شهرستان کلاله گفت: کمک هزینه نگهداری، توانبخشی، ازدواج، احداث مسکن، تسهیلات اشتغال، امکانات فنی ، ارتوپدی و وسایل توانبخشی از جمله خدماتی است که معلولین تحت پوشش دریافت می‌کنند.

به گفته وی، گستره فعالیت‌های بهزیستی کلاله، بخش‌های زنان سرپرست خانوار، کودکان خیابانی، فرزندان شبه خانواده (ایتام)، زنان در معرض آسیب، کودکان بی سرپرست و کودکان بدسرپرست را نیز شامل می شود.

برزگر افزود: اسلام دین غنی از ارزش‌ها و موهبت‌های فرهنگی است که با رعایت آن وصله ناجور فقر از جامعه برداشته می شود.

وی اظهار کرد: بسیاری از ارزش‌های اجتماعی به واسطه آن به وجود می آید و در صورت ترویج ارزش‌های دین اسلام در جامعه بسیاری از مشکلات افراد طبقه کم درآمد و از جمله ایتام برطرف می‌شود.

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری کلاله
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : کلاله
  • بازدید : 1007
  • کد خبر : 11004