عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » کشاورزان برای کشت گندم ،حتماً از بذر اصلاح شده استفاده کنند

فرماندار کلاله :

کشاورزان برای کشت گندم ،حتماً از بذر اصلاح شده استفاده کنند

 کشاورزان برای کشت گندم ،حتماً از بذر اصلاح شده استفاده کنند

فرماندار شهرستان کلاله در آستانه پاییز و آغاز سال زراعی در گفتگویی اعلام کرد : با توجه به اهمیت و نقش بذر در راندمان کمی و کیفی تولید ، کشاورزان حتماً با مشاوره کارشناسان کشاورزی به تهیه بذر گندم اصلاح شده مناسب زمین که بوجاری و ضد عفونی شده باشند اقدام کنند .

برزگر در رابطه با پشتیبانی های جهادکشاورزی از کشاورزان اظهار داشت : با همکاری شرکت های تولید بذر چهار هزار و ششصد تن انواع بذر گندم گواهی شده برای مزارع آبی بذر : بذر مروارید ، گنبد ،N-87-20 و برای مزارع دیم : بذر کریم ، کوهدشت و لاین 17 آماده توزیع است .

وی قیمت این بذر ها را هر کیلو گرم 1490 تومان اعلام کرد و گفت : امسال پیش بینی می شود در سطح 50 هزار هکتار از اراضی شهرستان کلاله گندم کشت شود که در مقایسه با پارسال که 54020 هکتار بود به جهت رعایت تناوب کشت چهار هزار هکتار کاهش دارد .

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان کلاله نیز در توصیه ای به کشاورزان گندمکار گفت : کشاورزان عزیز دو نکته در کشت گندم را مورد نظر خود داشته باشند، یکی در استفاده از ارقام مختلف بذر دقت کنند تا در مناطق کم بارش از بذرهای مزارع آبی استفاده نکنند و دوم اینکه کشت بصورت ردیفکار انجام بگیرد و در هر هکتار 180کیلو گرم بذر استفاده کنند .

در شهرستان کلاله 68203 هکتار اراضی کشاورزی وجود دارد که میزان سطح سبز 5420 هکتار سال گذشته بیش از 180هزار تن گندم بدست آمد.

کشاورزان برای کشت گندم ،حتماً از بذر اصلاح شده استفاده کنند

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری کلاله
تأیید کننده خبر : کارشناس1
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : کلاله
  • بازدید : 1927
  • کد خبر : 12616