عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » مراسم تشییع 9 جان باخته گنبدی حادثه منا برگزار می شود


مراسم تشییع 9 جان باخته گنبدی حادثه منا برگزار می شود

مراسم تشییع 9 جان باخته گنبدی حادثه منا برگزار می شود

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان گنبد کاووس از برگزاری تشییع پیکرهای مطهر 9 تن از جان باختگان حادثه منا در این شهرستان خبر داد و گفت: این مراسم ساعت 12:30 روز یکشنبه برگزار می شود.
مهندس حمیدی اظهار داشت: این مراسم از خیابان طالقانی غربی، ابتدای سه راهی وطن (نرسیده به پل گدم آباد) آغاز و تا مصلی بزرگ اهل سنت شهر گنبدکاووس ادامه خواهد شد.
وی افزود: پس از اقامه نماز بر پیکرهای مطهر این جان باختگان، درصورت موافقت خانواده آنان، این عزیزان به صورت متمرکز در قطعه ای از آرامستان مسلمین جنب عیدگاه اهل سنت (آق قایه) این شهرستان به خاک سپرده خواهند شد.
مهندس حمیدی اضافه کرد: درصورت عدم موافقت خانواده ها، پیکرهای جان باختگان تحویل آنان خواهد شد تا درمکان هایی که پیش بینی کرده اند، خاکسپاری شوند.
وی با دعوت از عموم مردم ولایتمدار گنبدکاووس برای شرکت در مراسم تشییع جنازه جان باختگان حادثه منا، تصریح کرد: براساس برنامه پیش بینی شده به احتمال زیاد در این مراسم استاندار و برخی مقامات گلستانی حضور خواهند داشت.
لازم به توضیح است، مراسم تشییع جنازه 11 تن از جان باختگان گلستانی صبح امروز و به صورت متمرکز درشهر گرگان برگزار و آیت الله سیدکاظم نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان بر پیکر پاک این عزیزان سفر کرده نماز اقامه کرد.
از مجموع 104 پیکر جان باختگان ایرانی حادثه منا که روز گذشته وارد کشور شدند، 11 پیکر متعلق به استان گلستان است که 9 تن از گنبدکاووس و بقیه مبوط به دیگر مناطق استان است.
در حادثه منا که روز عید قربان در سرزمین امن الهی رخ داد، 465 زائر ایرانی جان خویش را از دست دادند که 49 نفر آنان از استان گلستان می باشند و شهرستان گنبدکاووس در این استان بیشترین جان باخته را دارد.
قرار است، پیکرهای جان باختگان این فاجعه غمبار پس از انجام تشریفات رسمی و قانونی در عربستان، طی چند مرحله به کشور وارد شود.

مراسم تشییع 9 جان باخته گنبدی حادثه منا برگزار می شود

 

مراسم تشییع 9 جان باخته گنبدی حادثه منا برگزار می شود

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری گنبد کاووس
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 1256
  • کد خبر : 13256