عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » برداشت انار از باغات شهرستان کلاله آغاز شد


برداشت انار از باغات شهرستان کلاله آغاز شد

برداشت انار از باغات شهرستان کلاله آغاز شد

برداشت پاییزه انار از باغات شهرستان کلاله آغاز شد.

فرماندار شهرستان کلاله در گفتگویی گفت : از 68203 هکتار اراضی کشاورزی در این شهرستان 1001 هکتار آن باغات میوه است که از این میزان 90 هکتار آن به باغ انار اختصاص یافته است و امسال 45 هکتار به بار دهی رسیده است .

برزگر در ادامه افزودند : 12 هکتار گلابی، 15 هکتار گردو ، یک هکتار خرمالو و 122 هکتار از باغات هم هلو و آلو است که با توجه به عملکرد خوب و صرفه اقتصادی ، از محصولات دیگر کشاورزان منطقه است .

وی اظهار کرد : کشت شالی و میزان مصرف بالای آب باعث شده تا ترویج و توسعه باغات از سوی کارشناسان به صاحبان اراضی کشاورزی آبی بیشتر شود و با توجه به منافع اقتصادی بیشتر و مصرف آب کمتر توسعه باغات در حفظ منابع آبهای زیر زمینی نیز بسیار تأثیر گذار است .

برزگر گفت : عملکرد باغ انار 3 ساله 4 تا 5 تن است که با میانگین قیمت 2000 هزار تومان در هر کیلو گرم بین 8 تا 10میلیون تومان درآمد اقتصادی دارد .

مدیر جهاد کشاورزی با اشاره به آفت های موجود در پرورش انار به باغداران توصیه کرد : با توجه به اینکه شایعترین آفت باغات انار کرم گلوگاه می باشد ، باغداران ضمن سرکشی مستمر ، انارهای آلوده را جمع آوری و در خارج باغ معدوم کنند .

سال گذشته از باغات انار شهرستان کلاله 70 تن برداشت شد که پیش بینی می شود بدلیل افزایش سن درختان و رسیدگی های خوب باغداران میزان تولید امسال انار به بیش از 150 تن برسد.

برداشت انار از باغات شهرستان کلاله آغاز شد

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری کلاله
تأیید کننده خبر : کیانی پور
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : کلاله
  • بازدید : 4699
  • کد خبر : 13416