عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » جلسه کمیسیون مبارزه با مواد مخدر شهرستان ترکمن برگزار شد


جلسه کمیسیون مبارزه با مواد مخدر شهرستان ترکمن برگزار شد

جلسه کمیسیون مبارزه با مواد مخدر شهرستان ترکمن برگزار شد

 به گزارش روابط عمومی فرمانداری ترکمن جلسه کمیسیون مبارزه با مواد مخدر شهرستان ترکمن با حضور شیرنگی معاون فرماندار و اعضای کمیسیون در محل سالن اجتماعات این فرمانداری برگزار شد.

شیرنگی معاون فرماندار در این جلسه با اشاره به معضل سوء مصرف و قاچاق مواد مخدر گفت: معضل سوء مصرف و قاچاق مواد مخدر و روانگردان ها از مهمترین چالش های امروز بشر و از جمله بحران های اجتماعی در حال حاضر در جوامع انسانی است.

وی افزود: البته این معضل به عنوان یک مشکل جهانی است که به یکی از مهمترین موانع رشد و توسعه پایدار در جوامع در حال توسعه تبدیل شده است.

معاون فرماندار تصریح کرد: بر اساس گزارش های جهانی و پیش بینی های صورت گرفته از سوی سازمان ملل در صورت تداوم نرخ رشد جمعیت فعلی جهان تعداد مصرف کنندگان مواد مخدر تا سال 2050 میلادی با افزایش 25 درصدی مواجه خواهد شد و باز بررسی ها نشان می دهد که بخش اعظم این افزایش در کشورهای در حال توسعه به وقوع خواهد پیوست و زنان و جوانان بیشتر از سایرین در معرض خطر گسترش این معضل در جهان خواهند بود.

وی در ادامه اظهار داشت: در جمهوری اسلامی ایران شدت و حجم این تهدید فراگیر به دلایل مختلف سیاسی، استعماری و هم جواری با بزرگترین تولید کننده مواد مخدر در جهان و قرار گرفتن در مسیر اصلی ترانزیت مواد مخدر تولیدی، افغانستان به اروپا، بسیار نگران کننده است.

شیرنگی بیان داشت: در این برهه زمانی که کشور مورد هجمه های سنگین سیاسی و فرهنگی و.. است، مواد مخدر و روانگردان های نوظهور نیز به عنوان ابزاری سیاسی در خدمت استعمار جهانی جهت نابودی نیروهای انسانی و اجتماعی و ایجاد بحران های اقتصادی و فرهنگی مورد استفاده قرار می گیرد.

وی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری که از مواد مخدر به عنوان بلای بزرگ و تهدیدی عظیم علیه کشور یاد می کند گفت: این سخن رهبر انقلاب عمق نگرانی عالی ترین مقام نظام درباره این پدیده شوم را نشان می دهد.

معاون فرماندار در خاتمه تصریح کرد: امید است در سال همدلی و همزبانی دولت و ملت، همه مسئولان دستگاههای اجرایی مرتبط ستاد مبارزه با مواد مخدر در سطح شهرستان تلاش کنند تا با شناخت دقیق وضعیت و شرایط موجود شهرستان در خصوص تهدید مواد مخدر و روانگردان ها با اتخاذ رویکردی اجتماعی اثرات مخرب آن را مهار و از بین ببرند.

جلسه کمیسیون مبارزه با مواد مخدر شهرستان ترکمن برگزار شد

 

جلسه کمیسیون مبارزه با مواد مخدر شهرستان ترکمن برگزار شد

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری بندرترکمن
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .