عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » کارگاه آموزشی طرح شماره گذاری خودروهای کشاورزی در بخش مرکزی گنبد برگزار شد


کارگاه آموزشی طرح شماره گذاری خودروهای کشاورزی در بخش مرکزی گنبد برگزار شد

کارگاه آموزشی طرح شماره گذاری خودروهای کشاورزی در بخش مرکزی گنبد برگزار شد

معاون استاندار و فرماندارویژه شهرستان گنبد کاووس در کارگاه آموزشی طرح شماره گذاری خودروهای کشاورزی در جمع دهیاران بخش مرکزی گنبدکاووس از هماهنگی با دستگاههای متولی برای ثبت الکترونیک پلاک گذاری ماشین آلات کشاورزی خبر داد و افزود: اگر پلاک گذاری در زمان تعیین شده انجام نشود کشاورزان مجبور می شوند با هزینه شخصی و پیگیریهای زیاد پلاک گذاری را انجام دهند.

مهندس حمیدی افزود: این طرح در مدت تعیین شده بصورت متمرکز انجام خواهد شد و دهیاران موظف هستند کشاورزان را نسبت به انجام این طرح توجیه کنند.
وی به تشکیل جلسات هماهنگی برای فصل کاشت و داشت و برداشت محصولات کشاورزان اشاره و بر لزوم تعامل دهیاران با مراکز خدمات کشاورزی تاکید کرد و گفت: با ارتقای مدیریت جهاد کشاورزی به معاونت جهاد کشاورزی وظایف در شهرستان اثر گذارتر و سنگین تر خواهد شد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم اجرای طرح مبارزه با سلاح غیر مجاز توسط دهیاران تاکید کرد و گفت: دهیاران در زمینه سلاح غیر مجاز در روستاها به مراجع ذیصلاح اطلاع رسانی کنند.
وی پیشگیری از تخریب منابع طبیعی را جزء اولویتهای شهرستان دانست و از دهیاران خواست در حفاظت از منابع طبیعی تلاش بیشتری داشته باشند.
وی همچنین تاکید کرد: دهیاران از ظرفیت ناظر فنی در روستاها برای عمران و آبادانی روستا نیز استفاده کنند.
فرماندار ویزه همچنین در خصوص انتخابات افزود: از عنوان دهیاری و امکانات دهیاریها به نفع کاندیداهای احتمالی استفاده نشود و یکی از اولویتهای دولت بی طرفی مدیران و دستگاهای اجرایی و دهیاران را در انتخابات دانست.
معاون استاندار گلستان با اشاره به سهمیه آرد مصرفی در روستاها خاطر نشان کرد: دهیاران نظارت جدی داشته باشند تا نانواییهای روستایی از فروش آرد به نانواییهای شهری و روستاهای دیگر خودداری کنند.
رمضان تجری، نماینده جهاد کشاورزی استان نیز در این جلسه بابیان اینکه هم اینک 12 هزار تراکتور و 560 دستگاه کمباین کمتر از 13 سال در گلستان وجود دارد، افزود: طرح شماره گذاری خودروهای کشاورزی از آبان امسال در تمام شهرستان های گلستان اجرا می شود.
وی یادآور شد: طرح پلاک گذاری خودروهای کشاورزی از مرداد 93 به صورت نمونه در شهرستان آق قلا این استان آغاز شد.
تجری افزود: هزینه تمام شده این طرح یک میلیون و 75 هزار ریال است که 500 هزار ریال هزینه پلاک گذاری، 75 هزار ریال هزینه پستی و 500 هزار ریال نیز هزینه کارشناسان نظام مهندسی کشاورزی برای تکمیل فرم ها از ابتدا تا تحویل پلاک است.
تجری، شناسنامه دار کردن خودروهای کشاورزی، آسان سازی پرداخت تسهیلات و اعتبارات، جلوگیری از ترددهای غیرمجاز و غیر قانونی، تعیین هویت قانونی خودرو و ثبت مالکیت آن و جلوگیری از سرقت های احتمالی را از مهمترین اهداف اجرای طرح شماره گذاری ماشین های کشاورزی برشمرد.
وی، فرصت این مرحله از شماره گذاری خودروهای کشاورزی را تا پایان امسال اعلام کرد و از کشاورزان خواست از این فرصت استفاده نمایند تا مجبور به انتقال خودرو به مرکز استان برای شماره گذاری یا محرومیت از خدمات حمایتی دولت ازجمله سوخت نشوند.
مدیر جهاد کشاورزی گنبدکاووس نیز در این کارگاه آموزشی از اجرای طرح پلاک یا شماره گذاری خودروهای کشاورزی در این شهرستان خبر داد و گفت: در راستای این طرح حدود 3500 دستگاه تراکتور و کمباین در این شهرستان پلاک گذاری می شود.
غلامعلی نورا افزود: در این طرح تمامی تراکتورها و کمباین های کمتر از 13 سال (مدل 81 به بالا) با همکاری پلیس راهور و جهاد کشاورزی شماره گذاری می شود.
وی بابیان اینکه افزون بر 5200 دستگاه تراکتور و کمباین درسطح گنبدکاووس فعال است، گفت: از این تعداد حدود 3500 دستگاه که 55 دستگاه آن کمباین و بقیه تراکتور هستند، باید شماره گذاری شود.
نورا از دهیاران خواست با کارشناسان نظام مهندسی کشاورزی که مسئولیت تکمیل فرم های اولیه اطلاعات ماشین آلات کشاورزی و صاحبان آن را بر عهده دارند، همکاری نمایند

کارگاه آموزشی طرح شماره گذاری خودروهای کشاورزی در بخش مرکزی گنبد برگزار شد

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری گنبد کاووس
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 739
  • کد خبر : 14268