عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » جلسه بیماریهای مشترک انسان و حیوان در شهرستان علی آباد کتول برگزار شد


جلسه بیماریهای مشترک انسان و حیوان در شهرستان علی آباد کتول برگزار شد

جلسه بیماریهای مشترک انسان و حیوان در شهرستان علی آباد کتول برگزار شد

به گزارش روابط عمومی فرمانداری جلسه بیماریهای مشترک انسان و حیوان باحضور دکتر زنگانه معاون فرماندارعلی آباد کتول باهماهنگی دامپزشکی شهرستان در محل سالن اجتماعات فرمانداری باحضوردهیاران برگزارشد.

زنگانه گفت:بهداشت و سلامت از اصلی‌ترین مبانی حقوق شهروندی است و می‌طلبد همه اهتمام ویژه‌ای به این امر داشته باشند.

وی با اشاره به نقش متقابل سلامت فرد و جامعه، افزود: داشتن جامعه ای سالم بدون در نظر گرفتن سلامت افراد آن جامعه، امری محال است همان طور که سلامت افراد نیز در گروی داشتن محیط و جامعه ای سالم است.

در ادامه نماینده دامپزشکی شهرستان بیماری های بین انسان و دام و راههای انتقال و علایم این بیماریها در انسان و نیز آموزش راههای پیشگیری از آن بیان داشت وگقت: تاکنون بیش از ۴۰۰ نوع بیماری مشترک بین انسان و دام شناسایی شده است که در حال حاضر در سطح کشور تعدادی از این بیماری ها همچون تب مالت، بیماریهای هاری، سالک و تب خونریزی دهنده کریمه کنگو از اهمیت بیشتری برخوردارند.

وی در ادامه ضمن بیان نیاز همکاری ادارات در پیشگیری از انتقال این بیماریها به ذکر آسیبهای ناشی از عدم رعایت بهداشت توسط مردم و بخصوص کشتارگاه ها و دامداری ها پرداخت.

نماینده دامپزشکی اظهار داشت: بیشترین مبتلایان به این بیماریها افرادی هستند که با حیوانات، لاشه آنها و یا محصولاتشان سروکار دارند و پس از دامداران، کشاورزان، قصابان و چوپانان بقیه مردم نیز از طریق مصرف موادغذایی آلوده مانند شیر و فراورده های لبنی غیرپاستوریزه، گوشت و سبزی آلوده به فضولات دامی در معرض خطر ابتلا به این بیماریها قرار دارند.

همچنین در ادامه پس از ارائه راهکارهای بهداشتی توسط کارشناسان جهت پیشگیری از انتقال بیماریهای مشترک انسان و دام، اقدامات درمانی آنها و نیز ارائه گزارش عملکرد مربوط واحدهای خود، موضوعاتی را مورد بررسی قرار دادند.

جلسه بیماریهای مشترک انسان و حیوان در شهرستان علی آباد کتول برگزار شد

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری علی آباد کتول
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .