عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » والده مکرم سردار رشید اسلام احمد زارعی به دیار باقی شتافت


والده مکرم سردار رشید اسلام احمد زارعی به دیار باقی شتافت

 به گزارش روابط عمومی فرمانداری کلاله ، والده مکرم سردار رشید اسلام احمد زارعی پس از سالها دوری و فراق به فرزند رشیدش پیوست و صبح امروز با حضور فرماندار، مدیرکل حوزه استاندار ،نیروهای نظامی و انتظامی، خانواده معزز شهدا و ایثارگران و عموم مردم شهید پرور شهرستان کلاله تشیع و به خاک سپرده شد .

زندگي نامه سردار شهيد احمد زارعي :

 احمد در 15 ارديبهشت سال 1345 در کلاله چشم به دنيا گشود.پس از طی دوره ي راهنمايي و با شروع جنگ تحمیلی و به فرموده ولی امر مسلمین حضرت امام خمینی (ره) مراحل آموزش فنون نظامي طی کرد. در اوان دوران انقلاب با اينکه سن کمي داشت با شروع راهپيمايي ها انقلابی مردم شهرستان متحول شد و به تجمعات پیوست و با تاسیس بسيج به عضویت این نهاد انقلابی درآمد . او براي پاسخ به نداي امام راحل و رضاي خدا، از تمام علايق دنيوي دست کشيد و از طريق سپاه گنبد به جبهه رفت.

وی در منطقه عملیاتی مسئول مخابرات بود. او يک بار در جبهه مجروح شد و براي تکمیل دينش در سن 18 سالگي ازدواج کرد. بعد از عمليات والفجر توفيق زيارت امام (ره) نصيبش شد. وقتي امام سخن مي گفت با تمام وجود گوش به سخنان ايشان مي سپردو به همه توصيه ميکرد: امام را تنها نگذاريد.

او به همراه فرمانده و جانشين مخابرات لشکر و چند تن از فرماندهان تيپ، براي شناسايي منطقه ي خرمشهر براي عمليات کربلاي 4 رفته بود که بر اثر اصابت ترکش در آذر ماه 1365 به فیض عظمای شهادت نایل آمد و پيکر پاکش در گلزار شهداي کلاله به خاک سپرده شده است.

بخشی از وصیت نامه شهید احمد زارعی :

بسم الله الرحمن الرحيم

 امروزه به فرمان امام عزيزمان عازم جبهه ميشوم تا از دين اسلام حفاظت کنم. مي روم تا درخت پرباراسلام را با خون خود آبياري نمايم. مي روم تا به يزيديان بفهمانم که حسينيان فراوانند.

مي روم تا مرگ سرخ را به زندگي سياه ترجيح دهم. اي ملت، مبادا از سخنان گهربار امام دوري کنيد، مبادا که اين قلب امت اسلام را ناراحت کنيد. برادر رزمنده، به جبهه هاي لبنان و فلسطين و غيره بشتابيد چون آنها برادران ما هستند.

مادرعزيزم مي دانم غم از دست دادن من براي شما سنگين است اما من امانتي در دست شما بوده ام و اين امانت هم روزي از شما گرفته مي شود، اکنون آن زمان فرا رسيده است.

 (خدایا خدایا تا انقلاب مهدی از نهضت خمینی محافظت بفرما)

 

 

والده مکرم سردار رشید اسلام احمد زارعی به دیار باقی شتافت

 

 

والده مکرم سردار رشید اسلام احمد زارعی به دیار باقی شتافت

 

والده مکرم سردار رشید اسلام احمد زارعی به دیار باقی شتافت

 

والده مکرم سردار رشید اسلام احمد زارعی به دیار باقی شتافت

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری کلاله
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : کلاله
  • بازدید : 885
  • کد خبر : 15286