عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » یازدهمین جلسه کارگروه فرهنگی واجتماعی شهرستان آق قلا برگزار شد

به ریاست فرماندار شهرستان:

یازدهمین جلسه کارگروه فرهنگی واجتماعی شهرستان آق قلا برگزار شد

یازدهمین جلسه کارگروه فرهنگی واجتماعی شهرستان آق قلا برگزار شد

 یازدهمین جلسه کارگروه فرهنگی و اجتماعی شهرستان آق قلا با حضور الیاس هیوه چی فرماندار،ائمه جمعه و جماعات و مدیران دستگاههای اجرایی عضو این کارگروه با محوریت هماهنگی هفته وحدت، نهم دی ماه روز بصیرت، ساماندهی امور جوانان و ازدواج آسان و دهه فجر در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

فرماندار شهرستان آق قلا ضمن تبریک فرارسیدن میلاد پیامبر مکرم اسلام و هفته وحدت اظهار داشت:نمایش همدلی مسلمانان از ارکان اساسی حفظ آرامش و یکپارچگی در جامعه محسوب می شود که با حفظ آن غبار تفرقه هرگز جایی در جوامع اسلامی نخواهد داشت.

وی افزود:پرداختن به موضوع اتحاد و وحدت مسلمانان، کارگشاترین و موثرترین زمینه برای جلوگیری از توطئه هاست. در جهان کنونی استکبار و عوامل آن تفرقه افکنی بین مسلمین را به عنوان یکی از راهکار ها و ابزار های اساسی برای جلوگیری از گسترش اسلام به کار می گیرند و طراحان سناریوی های مختلف در جهان علیه اسلام و وحدت بین مذاهب اسلامی هر روز در اتاقهای فکر خود با نخبگان و متفکران و اندیشمندان خود در این باره آراء و نظرات خود را به اشتراک می گذارند تا شاید راهکاری جدیدی برای برهم زدن این یکپارچگی بیابند.

فرماندار شهرستان آق قلا، نهم دی را روز بصیرت، بیداری و ولایت دانست و گفت:حماسه نهم دی نماد عزت، استقلال، بصیرت و میثاق مردمی است که تا پای جان برای حفظ اصول اسلام و آرمان‌های انقلاب اسلامی و حضرت امام خمینی(ره) ایستاده‌اند و با صدای رسا اعلام کردند، اگر دشمن در برابر دین آنها بایستد در برابر تمام دنیای آنها خواهند ایستاد.

وی حماسه نهم دی ماه را یک حرکت آگاهانه براساس آگاهی از دین مبین اسلام عنوان کرد و بر برنامه ریزی مطلوب در جهت بزرگداشت این حماسه بزرگ و تبیین اهداف آن توسط دستگاههای اجرائی و نهادهای شهرستان تاکید کرد.

وی از تشکیل شش کمیته دانشجویی، دانش آموزی، تبلیغات و اطلاع رسانی، فضاسازی شهری، طلاب و روحانیون و فرهنگی هنری در ستاد هماهنگی نهم دی ماه شهرستان خبر داد.

این مقام مسئول در شهرستان آق قلا با تاکید بر فراهم آوردن شرایط ازدواج آسان برای جوانان گفت: یکی از راهکارهای ازدواج آسان در جامعه برداشتن برخی از فرهنگ های غلط و ترویج فرهنگ ازدواج آسان است که در این زمینه لازم است اطلاع رسانی های دقیق به جوانان و خانواده ها صورت گیرد.

رییس ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان آق قلا گفت: ازدواج آسان است اما متاسفانه شرایط و تشریفات امروزی،ازدواج را به امری سخت و پرهزینه مبدل کرده است؛ امروزه اسراف، چشم وهم چشمی ها، نگاه مادی و تشریفاتی به ازدواج پایه های زندگی را متزلزل کرده است.

وی آموزش و آگاهی را لازمه تغییر روش و نگاه در ابعاد مختلف زندگی در بین جوانان برشمرد و تصریح کرد: برنامه ریزی برای کاهش آسیب های اجتماعی و بررسی بازخوردهای این برنامه ها در جامعه می تواند در تعریف طرح های مرتبط با مسائل جوانان نقشی اساسی ایفا کند.

رئیس ستاد هماهنگی دهه فجر شهرستان آق قلا دهه فجر را فرصتي براي نشان دادن چهره انقلاب اسلامي به جهانيان دانست وادامه داد: امروزه انقلاب اسلامی مرزهای کشورمان را درنوردیده و حرکت های بیداری اسلامی در کشورهای اسلامی که روز به روز رو به گسترش است نشات گرفته از حرکت ملت ایران در بهمن 57 است. انقلاب اسلامی تنها مختص کشور ایران نبوده و می‌توان به طور یقین گفت که سرمنشاءبیداری اسلامی در کشورهای مختلف با بهره‌گرفتن از انقلاب اسلامی ایران صورت گرفته است.

دراین جلسه کمیته های17 گانه شامل کمیته های:طرح وبرنامه،ارتباطات واطلاع رسانی،مساجدوتشکلهای اسلامی،ایثارگران، زنان و خانواده، دانشجویی، فرهنگیان و دانش آموزی، کودک و نوجوان، اصناف، کارگری، بسیج، ورزش، همیاری و تشکلهای مردمی، روستایی و عشایری، فرهنگی و هنری و کمیته مراسم تشکیل و مقرر شد برنامه ها وفعالیت های ویژه ایام ا... دهه فجر را برنامه ریزی وپیگیری نمایند.

یازدهمین جلسه کارگروه فرهنگی واجتماعی شهرستان آق قلا برگزار شد

 

یازدهمین جلسه کارگروه فرهنگی واجتماعی شهرستان آق قلا برگزار شد

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری آق قلا
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : آق قلا
  • بازدید : 571
  • کد خبر : 15732