عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » جلسه شورای کتابخانه ها در گالیکش تشکیل شد


جلسه شورای کتابخانه ها در گالیکش تشکیل شد

جلسه شورای کتابخانه ها در گالیکش تشکیل شد

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان گالیکش، جلسه شورای کتابخانه ها با حضور خسروی فرماندار، قوانلو مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گلستان  برگزار شد.

در این نشست خسروی فرماندار شهرستان ضمن خیر مقدم به حاضرین با محکوم کردن اقدام دولت عربستان در اعدام شیخ نمر باقر النمر روحانی برجسته شیعه این کشور، گفت: یکی از شاخصه‌های مهم فرهنگی هر جامعه تعداد کتاب، کتاب‌خوان و کتابخانه است.

وی افزود: وجود تنها یک کتابخانه عمومی در شهر گالیکش و یک کتابخانه در روستای قلی تپه رافع نیازهای مردم شهرستان در زمینه کتاب و کتاب‌خوانی نیست.

خسروی در ادامه  با تأکید بر ضرورت احداث کتابخانه‌های جدید در این شهرستان گفت: با توجه به بعد مسافت و گستردگی شهرستان و نیز کوهستانی بودن و پراکندگی نقاط جمعیتی آن، احداث حداقل یک کتابخانه در هر بخش این شهرستان ضروری است و خاطرنشان ساختند برخی از روستاهای شهرستان برای دسترسی به کتابخانه عمومی باید 40 کیلومتر مسافت را طی کنند.

وی در پایان خواستار توجه بیشتر درزمینهاختصاص کتب معتبر و روزآمد به کتابخانه‌های این شهرستان شد و این اقدام را در جهت گسترش فرهنگ مطالعه و نیز رفع نیازهای علاقه‌مندان به مطالعه کتاب در زمینه‌های مختلف مؤثر دانستند.

قوانلومدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گلستان در این نشست گفتند: یکی از کارهای اساسی که طی 9 ماه گذشته انجام دادیم توسعه سخت‌افزاری و نرم‌افزاری کتابخانه‌های عمومی استان بود.

وی افزود: بنا به تأکید دولت و استاندار عمده فعالیت‌های خود را معطوف به روستاها قراردادیم تا شاهد افزایش کتابخانه‌های روستایی در استان باشیم.

وی گفت: سرانه مطالعه کتاب مطلوب نیست و باید به دنبال افزایش سرانه مطالعه کتاب از طریق توسعه کتابخانه‌ها و فعالیت‌های مربوط به کتاب‌خوانی باشیم.

مرتضی رنگریز رئیس کتابخانه عمومی شهرستان ، با اشاره به فعالیت‌های انجام‌شده سال جاری کتابخانه شهدا 12 دی گالیکش گفت: افزایش 11 قفسه کتاب، افزودن یک دستگاه رایانه به کتابخانه، رنگ‌آمیزی فضای داخلی و بیرونی کتابخانه و تعویض درب‌های بیرونی و درونی و سالن‌های مطالعه بخشی از اقدامات انجام‌گرفته بوده است.

جلسه شورای کتابخانه ها در گالیکش تشکیل شد

 

جلسه شورای کتابخانه ها در گالیکش تشکیل شد

 

جلسه شورای کتابخانه ها در گالیکش تشکیل شد

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری گالیکش
تأیید کننده خبر : کیانی پور
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گالیکش
  • بازدید : 683
  • کد خبر : 16101