عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » آگاهی بخشی، نسل جوان را از آسیب های اجتماعی مصون می دارد


آگاهی بخشی، نسل جوان را از آسیب های اجتماعی مصون می دارد

آگاهی بخشی، نسل جوان را از آسیب های اجتماعی مصون می دارد

معاون استاندار گلستان و فرماندار ویژه گنبدکاووس با اشاره به اثرات مخرب آسیب های اجتماعی بر جامعه و خانواده، بر آگاهی بخشی به نسل جوان و نوجوان در خصوص این آسیب ها و مصون سازی آنان تاکید کرد.
مهندس محمد حمیدی در مراسم پایانی سومین جشنواره نوجوان سالم در این شهرستان، گفت: امروز فضای مجازی، اعتیاد به مواد مخدر، شبکه های ماهواره ای، افزایش آمار طلاق و اختلافات خانوادگی از مهمترین آسیب های جامعه است که تنها راه مصون ماندن نسل جوان از این آسیب ها، آگاهی بخشی به آنان می باشد.
وی افزود: امروز اثرات تخریبی آسیب های اجتماعی بویژه در حوزه فضای مجازی که توسط دشمنان به صورت دقیق و پیچیده برنامه ریزی و طراحی شده از بمب اتم بدتر است و این آسیب ها در راستای سست کردن پایه های اجتماع و خانواده می باشد.
مهندس حمیدی، نقش معلمان و خانواده ها را در آگاهی بخشی به نسل نوجوان و جوان مهم دانست و اضافه کرد: برقراری رابطه دوستانه با فرزندان و تشویق آنان به مطالعه و استفاده از مطالب مفید فضای مجازی باید مورد توجه قرار گیرد.
وی از نوجوانان و جوانان نیز خواست به سخنان معلمان و والدین خود توجه داشته باشند.
فرماندار ویژه گنبدکاووس همچنین بااشاره به هویت و پیشینه تاریخی و فرهنگی ملت ایران، یادآور شد: امروز دشمنان با بمباران اطلاعاتی غیر واقعی و مخرب، در پی دور کردن نسل جوان از این هویت و پیشینه تمدنی هستند.
حمیدی گفت: نسل نوجوان و جوان ایرانی بایستی با مطالعه دقیق پیشینه تاریخی، فرهنگی و تمدنی و اسلامی خویش و با خوب درس خواندن و تربیت صحیح، نقشه های دشمن در این حوزه را خنثی کند.
کارشناس مسئول پیشگیری از آسیب های اجتماعی آموزش و پرورش گنبدکاووس نیز درحاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا، گفت: فراخوان سومین جشنواره نوجوان سالم از آبان 94 با موضوع آسیب های اجتماعی و در رشته های مقاله نویسی، نقاشی، عکس، پوستر، فیلم کوتاه، روزنامه دیواری و انشاء ویژه دانش آموزان و ایده پردازی ویژه معلمان در مدارس آغاز شد.
فاطمه آقابزرگ افزود: درمدت فراخوان جشنواره که بیشتر با هدف افزایش آگاهی نوجوانان از آسیب ها و راهکارهای پیشگیری از آن برگزار شد، 300 اثر دانش آموزی و 17 اثر معلمان به دبیرخانه ارسال شد.
وی گفت: با بررسی آثار توسط هیات داوران افزون بر 70 اثر در بخش دانش آموزی و 10 اثر در بخش معلمان شایسته تجلیل معرفی شد که امروز از صاحبان آن با اهدای لوح و هدایایی قدردانی گردید.
دراین جشنواره که باهمکاری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، شورای آموزش و پرورش و برخی نهادها و ادارات گنبدکاووس برگزار شد، مدیر آموزش و پرورش، برخی مسئولان و اولیای دانش آموزان نیز حضور داشتند


ارسال کننده خبر : فرمانداری گنبد کاووس
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 851
  • کد خبر : 18397